pellefant Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har en HP Pavilion ze5244 som ble brent i strøm inntaket. Når jeg tok ut pluggen fra batteri eliminatoren fulglte "hannen" som sitter på hovedkortet med ut,denne var brent fast i pluggen. PCèn er leaset gjennom en såkalt hjemmepc ordning. Sendte denne inn til HjemmePC firmaet og deres teknikkere konkluderte med at det var overspenning i "huset" og at jeg måtte sende inn skade skjema til forsikringsselskapet. Altså en utenforliggende årsak. Dette finner jeg merkelig da jeg bruker overspenningsvern til dene pcen som også fulgte med i den samme pakken, det har heller ikke Lynt og det er heller ikke andre apparater i huset som er ødelagt. Men jeg sendte nå inn en skademelding og fikk til svar at det var feil avtale nr. Brukte en del dager å få fatt på det riktige nret måtte litt "høyere" opp i systemet til forsikringsselskapet for å fine dette og det tar en uke å behandle denne! Nå har det snart gått 2mnd siden jeg sendte den inn og jeg betaler tross alt over 600kr i måneden for denne med service og support. Kan de virkelig holde på, på denne måten? Pelle Lenke til kommentar
pr-koht Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Få en objektiv og faglig kyndig 3.part til å vurdere skaden. Det lukter ansvarsfraskrivelse av denne konklusjonen. Har HP fått uttale seg om skaden eller undersøke PC'en? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ta kontakt med HP på 815 62070. Ha et eller annet som beviser hjemme-PC avtale, og dette tas på garanti uten noen lang og kronglete prosedyre. Hjemme-PC avtaler selges med Carepack som gir 3 års full garanti, men erfaringene er at disse sjelden er registrert hos HP slik de skal være. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 .... Dette lukter SSP pakke fra Effekt. Har jeg rett, eller har jeg feil ? Sjekk hjemmesidene til Effekt, mulig du ikke får igjen PC`en din engang. http://www.effekt.no/ (Kongsberg Systec vet jeg har fått endel av maskinene som skulle vært sendt til Effekt etter konkursen) Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 deres teknikkere konkluderte med at det var overspenning i "huset"Slike strømadaptere transformatorer takler spenninger fra 110 til 240 Volt og inneholder sikringer for å forhindre skade hvis de skulle feile. De er i praksis svært gode overspenningsvern, og det er, hvis det i det hele tatt er mulig, bare en veldig liten sjanse for at en feil på strømnettet hos deg skal kunne forårsake en slik skade som du beskriver. Høres mere ut som et 'standard' forsøk på ansvarsfraskrivelse. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 jeg VET om 2 andre som har hatt nesten samme prob med en hp laptop.. da var det adapteren som smeltet.... Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 .... Dette lukter SSP pakke fra Effekt. Har jeg rett, eller har jeg feil ? Sjekk hjemmesidene til Effekt, mulig du ikke får igjen PC`en din engang. http://www.effekt.no/ (Kongsberg Systec vet jeg har fått endel av maskinene som skulle vært sendt til Effekt etter konkursen) 5270093[/snapback] Nei! Det er ikke Effekt! Liker ikke å henge ut noen men kommer sikkert til å gjøre det snart! Er veldig skuffet grunnen til at jeg ingikk denne avtalen var jo Service og support! Og maskinen gikk det an å skaffe 4000Kr billigere minus programvare,support,skattefordeler etc på den tiden! Skal svare dere andre senere! Pelle Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 jeg VET om 2 andre som har hatt nesten samme prob med en hp laptop.. da var det adapteren som smeltet.... 5270536[/snapback] Ja har snakket med flere som har hatt det samme problemet også i vår bedrift! Kan det være så gale at de er Brannfarlige? Pelle Lenke til kommentar
krolf Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det er alltid vanskelig å si hva som har skjedd og hvem som har rett i tråder som dette. Men du kommer jo med en ganske grei forklaring på hva som har skjedd. Hvis det er senterpinnen i kontakten på PC'en som hadde brent seg fast i pluggen fra nettadapteret, vil jeg si at det er liten sannsynlighet at dette skyldes overspenning. Etter hva jeg forstår ut i fra det du skriver så virker det som om PC'en fungerer... Det som mest sannsynlig er årsaken, er at det har vært en dårlig kontakt mellom PC'en og strømforsyningen. Dette kan skyldes for dårlige komponenter som ikke takler strømmen som skal gå i kontakten. Det kan også skyldes at det er feil på ladekrets eller batteri, som gjør at maskinen trekker mer strøm enn den skal. Det danner seg da en ekstremt høy temperatur i kontakten og denne smelter. Resultatet er i tilfelle at du sitter igjen med senterpinnen fra kontakten i PC'en i pluggen fra strømforsyningen. Å kalle dette overspenning og så legge skylden på deg er litt tynt. Ved overspenning ville nok selve strømforsyningen tatt skade først. DVS. at den hadde mest sannsynlig svidd av kretsen som lager pulser på 230V siden i nettadapteret. Siden nettadapteret tydeligvis fungerer og du hadde overspenningsvern, høres teorien om overspenning mer ut som et forsøk på å lure seg fra hele greia. Håper du får en løsning på saken din. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Se om maskinen din kommer inn under denne ordningen: http://bpr.hpordercenter.com/bpr/ Gjør den det, kan du bestille et nytt batteri fra den siden. Og nok en gang, når det gjelder den kjedelige opplevelsen du har hatt, ta kontakt med HP på 815 62070 og det bør kunne ordnes raskt. Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Takker for veldig god hjelp! Det virker på meg som at dere har veldig god peiling! Har sendt link til tråden til HP,HjemmePC firmaet og deres underleverandør av "Service og support" Takk igjen og ha en riktig God PC Jul ! noe jeg også håper å få! Pelle Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Ser ikke ut til å hjelpe dette her. fikk denne fra INFOCARE i dag! ------------------------- Hei, Dette er en forsikringssak. Garantien dekker ikke feil der pc-en står tilkoblet strøm og det forekommer spenningsfeil. Med vennlig hilsen InfoCare Brukerstøtte Info Care ASA -------------------------- Hva gjør jeg nå? Pelle Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvem er det som har konkludert med spenningsfeil her og rapportert maskinen inn til service hos InfoCare? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) *dobbelpost* etter feilmelding Endret 12. desember 2005 av TEE Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 HP ringte de godtok ikke InfoCares konklusjon, siden jeg hadde brukt overspennings vern, de hadde også tatt kontakt med InfoCare og sagt at dette skulle gå på garantien! Takker HP veldig mye! jeg skulle ha tatt kontakt med de med en gang! Pelle Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Bra det løste seg. Skal overbringe takken når jeg kommer på jobb i morgen Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Har enda ikke fått igjen Pcen snart gått 3 måneder nå! Jeg vet heller ikke vilke vilkår vi har i den HjemmePC avtalen vi har med ATEA. Har kontaktet "alle" mulige involverte for å få vite vilkårene i avtalen uten å få de. Ser på MPX i deres HjemmePc pakker at de regner med ca 5 dagers rep tid. Er det noen i ATEA eller InfoCare som leser dette som kan hjelpe meg? Mvh En fortvilt Pelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå