Gå til innhold

HJELP! til strømtilførsel på hovedkort.

Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et k8n neo(754) hovedkort. Dette kortet har en atx 12v power connector(20 pin).

Jeg har nå kjøpt et k8n neo4(939) hovedkort. Jeg tenkte jeg kunne bruke den psuèn jeg hadde på det gamle hovedkortet. Men når jeg skulle sette i atx power kontakten ser jeg at denne har 4 extra pinner, Altså en atx 24-pin power connector (jpwr1) Jeg får den gamle kotakten ned i mitt nye hovedkort, men da står det 4 tomme pinner(20-24).....Så mitt spørsmål er: ville dette fungere, eller vil jeg ødelegge noe hvis jeg gjør dette....

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke til å ødelegge noe. De fleste hovedkort skal fungere fint selv om man bare har 20-pins ATX-strømforsyning. Noen hovedkort kommer til og med med de "nye" 4 hullene dekt til, så man kun skal bruke dette hvis man har 24-pins ATX-strømforsyning. Skal du derimot kjøre en dobbeltkjerneprosessor, to skjermkort i SLI og masse harddisker, bør man/må man absolutt oppgradere strømforsyningen sin til en nyere og kraftigere type.

Lenke til kommentar

Fungerer helt fint med gammel 20-pins ned i 24'pins slotten. Det er slik jeg har det nå faktisk. Bare husk at de ledige 4 pinsene skal da stå nederst på kontakten, ikke øverst.

Vet ikke om det er mulig å koble feil der, men det er gjerne verdt å nevne.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er nettopp på de nederste hullene jeg har sett et deksel på enkelte hovedkort, så de med 20-pins ikke skal tvinge den neddi feil hull. Det er temmelig hardt/vanskelig å koble til feil der. Men samme hvor vanskelig og hardt og åpenbart feil, og det er fullmerket med advarsler, så er det alltid noen som klarer det.

Ser man nøye på hver enkelt pinne fra strømforsyningen, ser man at noen av de er formet litt spesielt, ikke helt firkantet eller rundt. Dette fordi de kun skal passe et sted i ATX-kontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...