svindel Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, Er det egentlig nødvendig med 3G telefon? Vil ikke EDGE kunne gjøre samme nytten? Jeg lurer på om jeg kan klare meg med en Samsung D600E eller om jeg bør vente på nye modeller med 3G-støtte.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, Er det egentlig nødvendig med 3G telefon? Vil ikke EDGE kunne gjøre samme nytten? Jeg lurer på om jeg kan klare meg med en Samsung D600E eller om jeg bør vente på nye modeller med 3G-støtte.. 5269755[/snapback] Trenger du videotelefoni eller mobiltv så er det eneste alternativet 3G, men hvis du kun skal surfe litt på internett og ikke noe nedlastning i stor skala via mobilen så kan det holde med EDGE for de fleste. 3G krever mer av telefonens batteri, men har jo som sagt fordelen med høyere overføringshastighet enn EDGE! Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Som escobar skriver må du ha 3G for videotelefoni og tv-sendinger. Men skal du kun bruke det til datatrafikk (f.eks. som modem til pc) kan det være like greit med EDGE. EDGE har omtrent samme dekningsområde som GPRS. Hvilket betyr stort sett "over alt". Mens dekningen på 3G er foreløpig relativt beskjeden (se dekningskart hos Telenor). Se også link for å sjekke litt mer info om UMTS og EDGE. Her kan du også se hvordan de forventer utbygging av 3G etc. Mer om UMTS og EDGE (Har her henvist til Telenor da det er de jeg har kjennskap til...) Lenke til kommentar
3000 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, Er det egentlig nødvendig med 3G telefon? Vil ikke EDGE kunne gjøre samme nytten? Jeg lurer på om jeg kan klare meg med en Samsung D600E eller om jeg bør vente på nye modeller med 3G-støtte.. 5269755[/snapback] Trenger du videotelefoni eller mobiltv så er det eneste alternativet 3G, men hvis du kun skal surfe litt på internett og ikke noe nedlastning i stor skala via mobilen så kan det holde med EDGE for de fleste. 3G krever mer av telefonens batteri, men har jo som sagt fordelen med høyere overføringshastighet enn EDGE! 5270021[/snapback] trenger du videotelefoni så er 3G tingen klarer du deg uten så er EDGE mer en godt nok. Man må ikke ha 3G for å se på mobil tv EDGE holder i massevis. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Spørsmålet her er vel, som andre alt har påpekt, hva skal du bruke telefonen til? Hvis du har tenkt til å bruke telefonen som et alternativ til bredbånd vil jeg anbefale Nordisk Mobiltelefon sin løsning med CDMA450. CDMA450 er en variant av 3G som ligger på 450 MHz (ikke 2000MHz som i UMTS). Det er relativt rimelig (430,-/mnd) og har særdeles god dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå