Gjest medlem-75284 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg skal da finne eksempler på arter som har oppstått ved mutasjon, jeg klarer ikke å finne noen. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
levolac Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg har langt ifra peiling på biologi, men mener å ha hørt at mutasjon aldri kan skape noe "bedre" ut av en organisme, men snarere det motsatte. Dermed finnes det ingen arter som har oppstått pga mutasjon, bare evolusjon. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Vel, muldyr er et dyr som har oppstått ved mutasjon av gener. Hest + esel = muldyr. På grunn av dette så kan ikke muldyret formere seg. Det blir vel en slags mutasjon. Har følelsen av at dette skjer hyppigere i planteriket. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Mutasjon kan forekomme i tilvefeller der en organisme prøver og overleve som eksempel. En bakterie kan for eksempel mutere til og tåle antibiotika, noe som skaper store problemer. hvis bakterier overlever en antibiotika-kur vil ikke lenger gjøre noe skade i kroppen men muterer til og tåle det og kan smitte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå