Gå til innhold

Alphacool AGB-Eheim Pumpe 1000 l/h, 12V

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Alphacool AGB-Eheim Pumpe & Tank 1000 l/h, 12V (Uten Nipler) hos komplett, bestemte meg for å prøve pumpa før jeg monterte den i kabinettet.

Fylte en bøtte med vann, puttet hele pumpa og tanken ned i bøtta, kobla pumpa til krettskortet som følger med, og til en ledig plugg fra strømm forskyningen.Kretskortet er en DC/AC inverter

fyrte opp pc`n, pumpa bedynte å dure, men det kom bare så vitt vann ut av pumpa :mad:

ved å blåse luft inn til pumpa greide den å til slutt å pumpe vann sånn som den skal.

MVH

InZain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en Alphacool AGB-Eheim Pumpe & Tank 1000 l/h, 12V (Uten Nipler) hos komplett, bestemte meg for å prøve pumpa før jeg monterte den i kabinettet.

Fylte en bøtte med vann, puttet hele pumpa og tanken ned i bøtta, kobla pumpa til krettskortet som følger med, og til en ledig plugg fra strømm forskyningen.Kretskortet er en DC/AC inverter

fyrte opp pc`n, pumpa bedynte å dure, men det kom bare så vitt vann ut av pumpa :mad:

ved å blåse luft inn til pumpa greide den å til slutt å pumpe vann sånn som den skal.

MVH

InZain

5269626[/snapback]

Velkommen til forumet!

Synd at det må starte med smekk på pungen for en elendig topic, men jeg må i alle fall be deg om å lese retningslinjene for forumet, før din neste topic.

Overskriften i en ny tråd skal være såpass beskrivende at man med en gang kan forstå hva saken dreier seg om.

Hadde du tilføyd "Problemer med" osv, så hadde det straks blitt lettere å forstå hva du mener.

Dytter du tank og pumpe ned i en bøtte vann, så bør du i alle fall sørge for at tanken fylles opp før du starter pumpa!

Slik du beskriver det, høres det ikke ut som at du har fått nok vann i tanken, og da vil pumpa naturlig nok ikke fungere.

Om du blåser luft inn til pumpa(??), så er det mer enn merkelig at den pumper vann. Luft i en pumpe gjør i hvertfall ikke saken bedre!

Fyll heller tanken før du igjen starter pumpa, så skal du se!

Men OBS! Om alt er ok med pumpa, så risikerer du en vannsprut med minst 1,5meter høyde!

Ikke å anbefale i nærheten av PC´n, eller andre ting som ikke tåler vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...