thech Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Har ett lit nettverksproblem: Satt og hadde ett lite hjemme-lan i helgen og skulle koble meg opp til netverket hjemme hos meg med en IP-kabel(har vanligvis trådløst). Men da ville ikke Pc'en koble seg på nettverket. Vi testa kabelen på pc'en til kompissen min og den funka der så det er ikke noe feil med kabelen. Er det noen som hvet hva som er feil? Fant ikke noe på detta forumet men hvis jeg har oversett noe beklager jeg men leg inn er evt. Link her Thech Endret 9. desember 2005 av thech Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Gå til "kjør" og skriv "cmd", i vinduet du da får opp skriver du "ipconfig /all" Kopier det og post det her (husk å sensurere ip'en din). Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det er ingen grunn til å maskere (sensurere) den interne IPen din. Eneste rasjonelle grunn til å skjule sin IP jeg kommer på, det må være hvis man har statisk ekstern IP. Da kan man spore hva man har gjort tidligere, men du har fortsatt anonym. Pinging, portscanning osv kommmer uansett om vi får se din IP eller ikke. I visse tilfeller vanskeliggjør det å finne feil, hvis man ikke oppgi sin nåværende IP. Lenke til kommentar
thech Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : fredriks-pc Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling 2: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : ASUS 802.11b/g Network Adapter #2 Fysisk adresse . . . . . . . . . : ....................... DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : .......................... Nettverksmaske . . . . . . . . . : ....................... Standard gateway . . . . . . . . : ................. DHCP-server. . . . . . . . . . . : ................... DNS-servere. . . . . . . . . . . : ................. Leasingavtale mottatt. . . . . . : 8. desember 2005 16:40:44 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 9. desember 2005 16:40:44 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har du satt opp din tilkoblingen til å bruke DHCP? Lenke til kommentar
thech Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Har du satt opp din tilkoblingen til å bruke DHCP? 5271271[/snapback] Hva er det for noe?? Er ikke akkurat pro på dette emnet Lenke til kommentar
pri Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Sjekk egenskaper for lokal tilkobling -> TCP/IP og kontroller at "motta adresse automatisk" (eller hva det nå heter på norsk) er haket av. Mulig at noen har rotet med innstillingene dersom du har hatt lan. Hvis det ikke hjelper må du poste litt mer info om hvilken isp du har, samt hvilken ruter og annet utstyr du bruker for å koble deg til internett. -Pri Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Høre ut som at nettverkskortet er stillt inn feil. Gå inn på start ->koble til -> Vis alle tilkobinger -> velg nettverkskortet ditt->egenskaper-> Internettprotokoll-> Egenskaper-> Og da skal det se slik ut:p : Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Sjekk egenskaper for lokal tilkobling -> TCP/IP og kontroller at "motta adresse automatisk" (eller hva det nå heter på norsk) er haket av. Mulig at noen har rotet med innstillingene dersom du har hatt lan. Hvis det ikke hjelper må du poste litt mer info om hvilken isp du har, samt hvilken ruter og annet utstyr du bruker for å koble deg til internett. -Pri 5272673[/snapback] De fleste som har Telenor og har brukt "installasjon" cdèn demmers har dette "problemet".... Lenke til kommentar
Saarg Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 For meg ser det ut som du rett og slett har glemt å aktivere nettverksporten. I og med at det bare kommer opp det trådløse kortet ved "ipconfig /all". Hadde nettverksporten vert aktivert ville denne og vist. Så gå til Start --> Kontrollpanel --> Nettverkstilkoplinger og høgre klikk på lokal nettverkstilkopling og velg aktiver. For å være sikker på at DHCP er aktivert kan du gjøre som tommy_89 sier i sin post. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg husker ikke hvordan det stilles inn, jeg har sluttet å bruke Windows. Lenke til kommentar
thech Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 For meg ser det ut som du rett og slett har glemt å aktivere nettverksporten. I og med at det bare kommer opp det trådløse kortet ved "ipconfig /all". Hadde nettverksporten vert aktivert ville denne og vist.Så gå til Start --> Kontrollpanel --> Nettverkstilkoplinger og høgre klikk på lokal nettverkstilkopling og velg aktiver. For å være sikker på at DHCP er aktivert kan du gjøre som tommy_89 sier i sin post. 5272745[/snapback] Har fiks det nå. mennår jeg skla reparere tilkoblingen får jeg opp en slik meld: Hva er da feil?? Bruker en ASUS WL-500g 802.11g Wireless LAN router ellers har jeg tele 2 adsl med. Og hva er isp? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Gå inn i nettverkstilkoblingen og sett hake på Internettprotokoll (TCP/IP). ISP betyr Internet Service Provider og er i ditt tilfelle Tele2 EDIT: Leif Endret 9. desember 2005 av Patz Lenke til kommentar
thech Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Gå inn i nettverkstilkoblingen og sett hake på Internettprotokoll (TCP/IP).ISP betyr Internet Service Provider og er i ditt tilfelle Tele2 EDIT: Leif 5273267[/snapback] har gjort det men det er funker fortsatt ikke! Skal det da se slik ut? : Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Trykk på Internett-protokoll (TCP/IP) og velg Egenskaper. Velg motta IP-adresse automatisk, samt motta motta DNS atumatisk, og privat IP-adresse. Lenke til kommentar
thech Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Trykk på Internett-protokoll (TCP/IP) og velg Egenskaper. Velg motta IP-adresse automatisk, samt motta motta DNS atumatisk, og privat IP-adresse. 5273343[/snapback] Har gjort det Lenke til kommentar
holvik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ser du konfigurer ett 1394-nettverkskort. Har du flere nettverkskort i maskinen ? Ville vere dumt om du jobber med feil kort. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Ser du konfigurer ett 1394-nettverkskort.Har du flere nettverkskort i maskinen ? Ville vere dumt om du jobber med feil kort. 5273570[/snapback] Kan være det.. Ser du flere tilkoblinger enn det her, så må du passe på å trykke på den riktige. I dette tilfellet denne: Vet ikke om dette kan hjelpe men.. Det funka seff ikke å vedlegge et bilde, men hvis det er flere tilkoblinger enn 1 må du vel trykke på den riktige.. jeg har ikke så mye peil på det men andre folk som sikkert vet mer... Endret 9. desember 2005 av quakie Lenke til kommentar
thech Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Sorry folkz. men ingen ting av det dere har sagt har funka i det hele tatt Er det da ett alternativ å kjøpe ett nytt nettverkskort eller?? Tror nemlig det er Nettverksporten på hovedkortet som ikke fungerer. Stemmer det sån nogenlunde? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Et 1394-nettverkskort er det samme som et Firewire-kort, som man vanligvis bruker til DV-kameraer og lignende. Med andre ord ikke noe som skal brukes i denne sammenhengen. thech, du må se i nettverkstilkoblinger om du har noen andre enheter enn 1394-kobling der. Eventuelt sjekk i kontrollpanel - system - maskinvare - enhetsbehandling, om du har noen utropstegn eller spørsmålstegn under nettverkskort der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå