ballongen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvilke konsekvenser vil det ha for et nettverk dersom ethernet kontrolleren ikke er installert og oppdatert med ny driver? Jeg prøver å få orden på nettverket til kompissen min, der nettverket faller ut hele tiden. Nettverket består bare av 1 stk kabelmodem, 1 router og 1 PC. Alt er koblet riktig, men det fungerer ikke. Kan det at ethernet kontrolleren har et utropstegn på seg (ikke installert) i windows, ha noe med dette å gjøre? Kabelmodemet er ok, nettverkskortet er ok, men da man kobler til routeren, det er da alt krøller seg. Noen forslag ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ethernet kontrolleren er selve nettverkskortet. Utropstegnet betyr at det er noe galt med det, eller ikke installert skikkelig. Og da får du heller ikke til nettverket på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er det spørsmålstegn ved at den ikke har fobindelse, dvs at den ikke får IP adresse? Da kan det være at den ikke er satt til å motta ip automatisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er der spørsmålsteng, er det to enheter med samme ipadresse... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Høyreklikk på nettverkskortet (ethernet controller ja) og velg avinnstaller. Restart maskinen, og se om det kommer opp uten utropstegn. Sjekk også som andre har nevnt, at maskinen er satt opp med automatisk IP-adresse. For å få til dette, forutsetter det vel at nettverkskortet er skikkelig innstallert, noe det ikke er når det har et utropstegn ved seg. Jeg satt med min 83 år gamle farfar på telefonen i en drøy halvtime og gikk gjennom ruter-oppsett, ipconfig, automatisk IP-adresse og alt det der (ganske imponerende for alderen). Alt var tydeligvis som det skulle være. Nettverkskortet hadde ingen utropstegn ved seg, men som en siste mulighet ba jeg han om å avinnstallere det, og restarte maskinen. Det gjorde han, og vips var Internett oppe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå