Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs enhet mot Nextgentel

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke min trådløse router DLink 713P til å fungere sammen NGT. Jeg er ikke særlig godt inne på dette med oppsett av nettforbindelse, men jeg har 3 valg i konfigureringen av modemet: Statisk IP-adresse, Dynamisk IP-adresse eller PPPOE. Jeg tror jeg skal velge dynamisk IP-adresse, men skal jeg fylle innn passord el.l. ? Den grønne kabelen skal vel inn til routeren? Noen som kan hjelpe meg med dette nå?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok..

Rolo: Da høres det jo mere logisk ut at du skal bruke dynamisk IP, men (mulig jeg er på jordet nå).. Det blir vel kanskje litt problemer hvis du kobler 2 routere etterhverandre? NGT router -> Trådløs router -> PC...

Er det hub/switch innebygget i den trådløse routeren? Hvis så prøv å bruke en av de portene over til NGT routeren...

Nå tror jeg at jeg skal slutte før jeg beveger meg ut på ennå tynnere is.... :grin:

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Jeg har kommet så langt nå at jeg ser at jeg må ha den grønne (kryssede) kabelen mellom router og netopia-modemet for at lampen for ethernet skal lyse (på modemet). Jeg får også automatisk fram dns-adressene til NGT automatisk i Dlink's konfigureringsvindu, men jeg kommer ikke ut på internett! Pinger jeg adressene får jeg ikke forbindelse. Dlink 713 har en 3-porters switch også, og den viser at den har forbindelse med nettkortet samt at den er tilknyttet et WAN og et WLAN, så her ser alt ut som det skal.

Det virker for meg som det er Netopia-modemet som ikke får forbindelse når det går gjennom routeren. Forbindelsen virker jo perfekt uten routeren. Flere tips?

Lenke til kommentar

Hvordan er det satt opp? Er det Netopia routeren som gir ut IP'er?

Får du pinga noen av routerne?

Hvis ja på den første og nei på den andre så er det nok slik at Dlink'en ikke vidresender IP'en.

Hvis det er mulig så kunne du da satt opp Dlink'en som DHCP, og Netopia routeren på automatisk IP. Jeg veit ikke om det lar seg gjøre (Mulig Netopia routeren må være DHCP server for at internettforbindelsen skal fungere). Men verdt et forsøk ville jeg tro. (Bare husk å skrive opp de originale settingene, tilfelle du må sette dem tilbake)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke pinget annet enn dlink-adressen. Jeg tror at det er netopia som tildeler ip. Jeg har også lurt på om jeg trenger en krysset kabel fra Dlink til pc (på samme måte som fra Netopia til DLink). Jeg skal teste det du foreslo nå.

Lenke til kommentar

Jeg fant feilen! Og den var ene og alene min egen feil. Jeg hadde endret ip-adressen til Dlink'en (10.0.0.1), og det er samme ip-adresse som netopia-modemet. Etter å ha satt inn std. ip for Dlink (192.168.0.1), så fungerte dette perfekt!

Takk skal du ha Lynx for at du tok deg tid til å gi meg gode råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...