Gå til innhold

Hvilken prosessor? Dobbel eller enkel?


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg nytt hovedkort og prosessor. På hovedkort siden, regner jeg med at jeg kommer til å kjøpe dette her:

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

 

Lurer bare på hva slags prosessor jeg burdte velge. Foruten vanlig windows og internett bruk kommer jeg til å bruke maskinen til en del video og bilde redigering. Ikke så mye spilling, så det er ikke viktig.

 

Burde jeg satse på en dobbelkjerne prosessor eller vil en enkel holde til mitt bruk? Støtter dette kortet Opteron prosessorer og burde jeg i tilfelle velge en Opteron framfor Athlon eller blir det overkill til mitt bruk?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Da blir det nok AMD på meg ja.. Lurer bare på en ting til. Et dumt spørsmål kanskje, men spør likevel for å forsikre meg.. Jeg har et Midi tower kabinett (3X5 1/4) fra før av. Vil hovedkortet jeg skal kjøpe meg, EPoX EP-9NPA+ Ultra, garantert passe i dette kabinettet, eller burde jeg sjekke dette opp på forhånd?

Lenke til kommentar

Hadde nok valg En dobbelt kjerne ja, Selv om single prossesoren yter mere på tester, så vil dual yte mere for den vanlige bruker.

 

Alle har jo masse dill dall liggende i bakgrunden, som virus kontrol brannmur, lyd, MSN, vifte kontrollere og masse annet.

 

Det som er fint med dobbel er jo att du kan brenne cd'er og høre på musikk samtidig eller virusskanning når du surfer på nettet.

Med en single core vill allt slikt bare gå tregt :) Mine meninger da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...