Saena Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg har en del problemer med å få bakgrunnsbildet på internettsiden min til å gjøre som jeg vil. Jeg har to kolonner på høyre og venstre side, innholdet midt på, og en heading på toppen (tilfeldigvis ). Kolonnen til høyre er et bilde som er lengre (nedover) enn selve hovedinnholdet. Bakgrunnsbildet er langt nok (nedover) til å dekke bildet til høyre, men alikevel fikk jeg et svart felt nederst i IE. Jeg jukset litt og fikk det vekk, men problemet nå ligger i Mozilla. Det svarte feltet nederst er for så vidt borte, derimot er det et svart felt øverst istedet. Dette feltet vil jeg ha vekk. Legger ved URL og CSS-kilden, men hvis noen prøver å hjelpe meg, husk på at det er kun i Mozilla at dette skjer. IE funker helt fint nå. Tusen tusen takk. URL http://bibin.hio.no/~s136089/index.html CSs body, html {background-color:black; color:white; font-family: French Script MT, Script MT Bold, Blackadder ITC, Edwardian Script ITC, Showcard Gothic, Century Gothic, Sans-Serif; font-size: 1.5em; margin:0; padding:0; } h1 {font-size: 2em; font-weight: normal; } h2 {font-size: 1em; font-weight: bold; } h3 {font-size: 0.75em; font-weight: normal; } #list {background:#339966 url(956spiralmidt111.bmp); color: #5C3900; margin-top:0: margin-bottom:0; } table {margin-top:0; margin-bottom:0; padding-top:0; } th {font-size: 2em; padding-left: 2em; padding-bottom: 0.5em; } td {padding-left: 2em; padding-right:1em; padding-bottom:0.5em; } div {} #index {background:url(sohlberg_bakgrunn.jpg); color:#3D107B; margin-top:0; margin-bottom:0; padding-top:0; padding-bottom:0; } #sidetopp{width: 750px } #meny {float: left } #innhold{padding: 0.5em; margin-top: 0; margin-left: 0.5em; } #bildekant{ float: right; width: 101px; } #bildekant img { margin-top: 0; margin-left: 0; margin-right: 0; border: none; } #pergament {padding-bottom:0; margin-top:0: margin-bottom:0; } Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Bruk et eget, alternativt stilark for bugfiksing i IE. <!-- if IE... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ser ut som han mener at alt fungerer fint i IE. Men av egen erfaring så er det ikke spesiellt lurt å kode for IE til å begynne med. Sjekk alltid koden i Firefox eller opera først, for da vet du at alt stemmer. Og når alt fungerer der, så begynner du å kode for IE. Da bruker du !important for å fortelle de normale browserene den riktige verdien. div#box{ width:100px!important; /*leses av FF og Opera*/ width:84px; /*leses av IE*/ } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå