Gå til innhold

"Clear CMOS" bryter?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har netopp kjøpt meg et nytt HK CPU. Driver en del med overklokking og har bruk for å slette CMOS en del.

Det jeg kunne tenke meg er å kjøpe en bryter jeg kunne sette på utsiden av kabinett, så jeg slipper å åpne kabinet hvis jeg må foreta en "Clear CMOS"

Spør om bryteren da jeg ikke vet hvilken bryter jeg skal ha. Hadde vært kjekt om noen kunne gi meg en link til en bryter hos Clas-Ohlson så jeg kan dra dit og kjøpe den.

Takker så mye på forhånd. Kan jeg bruke en avdisse?

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde jeg vært det ville jeg ikke kjøpt noen av de.

Er det ikke sånnt at man kan ødelegge bios hvis man cleare cmos mens pc'n står å går?

eller tar jeg feil? litt kjipt å være uheldig å komme bort i knappen mens pc'n er på

hva med denne brytern her? Microplex bryter

den har iallefall et deksel for å switche, men den er desverre bare 2 polet, iallefall fest etter eller annet deksel kan være lurt

Lenke til kommentar

Varenummer 25-369 burde gjøre jobben.

BIOS tar ikke skade av at man starter maskinen med jumperen i "clear cmos" posisjon, så det går vel bra om den blir bytta til clear cmos mens maskinen er på også.

Kanskje teste det ut med ett gammelt hovedkort først?

Anyway, her er koblingskjema:

Lenke til kommentar
Varenummer 25-369 burde gjøre jobben.

BIOS tar ikke skade av at man starter maskinen med jumperen i "clear cmos" posisjon, så  det går vel bra om den blir bytta til clear cmos mens maskinen er på også.

Kanskje teste det ut med ett gammelt hovedkort først?

Anyway, her er koblingskjema:

5269472[/snapback]

Takker for hjelpen. Er klar over at det må være bryter med 3 polet, hvor 2 skal altid være på og så skuller jeg skfite kobling 1-2 til 2-3 og omvendt.

Jeg har ikke så mye peiling på dette her, men jeg tror at denne 25-369 bryter burde få jobben gjort.

Tar i bruk de kablene som følger med kabinett (som f eks HDD LED kabel).

Tror det skal gå fint dette her. Skal skjekke i Clasohlson og spørre om det er slik denne bryteren fungerer.

Takker.

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...