k1ngkong Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, igjen :!: Gjør meg klar for å bestille delene neste uke, men før jeg bestiller må jeg få vite om det er noe jeg bør fixe på pc'en. Har lagt oppsettet, alt er klart. Trenger bare kommentarer om den er god, dårlig, hva jeg bør bytte/gjøre annerledes. PC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21574 "Takk for støtten". Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hva med 2x 3800? eller 2x4400 hvis du har råd til det.. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Flott PC!! Men det er noe jeg ville endret. Amd er et bra valg, men ville kanskje heller gått for en opteron 165 etc. Har lest veldig mye positivt om disse, spesielt at de overklokker bra. Grafikkortet virker også fint, men trodde nvidia sine toppkort var best i dag? Mulig jeg tar feil der altså. Men siden du skal bytte kjøler uansett, er det kanskje lurt med 7800gtx, det har jo bare en liten vanlig en. Uansett, kan vanskelig tro at du blir missfornøyd med dette. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Jo. Har hørt veldig mye om at opteron overklokker, men jeg skal ikke overklokke. Eller bruttern gidder ikke rett og slett. Og jeg gikk for 4000+ fordi at jeg har sett på en eller annen link en hjelpsom fyr gidde meg at 4000+ funker bedre enn f.eks 3800+ til spill. Kan gi dere linken: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=7 Skjemkortet har jeg hørt ifra fetteren min at det skal være HELT SYKT. Derfor gikk jeg for det. Endret 8. desember 2005 av chris10an Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hmmm. ville nok heller gått for et 7800gtx 512 mb Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jo. Har hørt veldig mye om at opteron overklokker, men jeg skal ikke overklokke. Eller bruttern gidder ikke rett og slett. Og jeg gikk for 4000+ fordi at jeg har sett på en eller annen link en hjelpsom fyr gidde meg at 4000+ funker bedre enn f.eks 3800+ til spill. Kan gi dere linken: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=7 Skjemkortet har jeg hørt ifra fetteren min at det skal være HELT SYKT. Derfor gikk jeg for det. 5268973[/snapback] Ehm.. 4000 er ikke det samme som 2x 3800.. Det er dobbelt kjerne og vil være bedre til spill som kommer. Lenke til kommentar
killer_rabbit Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) hmmm. ville nok heller gått for et 7800gtx 512 mb Joda, 7800gtx 512 yter littgrann bedre, spørsmålet er jo bare om man synes den forholdsvis lille ytelsesforskjellen er verdt minst 1500,- Jeg stod akkurat overfor samme valg angående skjermkort, og kjøpte Asus Radeon X1800XT 512MB, kunne derfor unne meg en ny super gaming-mus, headset og keyboard og et nytt spill. Ytelsen er helt ok, jeg fikk kortet igår, og med alle instillinger i default, samt at jeg hadde glemt at både Norton, Steam + etpar andre program kjørte samtidig, fikk jeg denne scoren i 3dmark-05 : Score Skal tweake litt på innstillinger, samt drite i å kjøre norton og sånt samtidig( ), så skal det ikke være NOE problem å komme godt over 9000 iallefall. Er stor-fornøyd med mitt X1800XT så langt, og tror du vil gjøre et svært godt valg med et slikt kort uansett om det finnes noe som yter LITT bedre Endret 9. desember 2005 av killer_rabbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå