ErEF Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 heisann i min frivilige organisasjon har noen av oss sett oss leie på dårlig sikring av interne dokumenter, vi har en påloggings konto med tilgang til ekstern server som brukes til lagring av all informasjon(teknisk rider, hospitality rider, budsjett, vaktlister osv.) så vi tenkte å få ss en egen hjemmeside der man må logge på med bruker/passord å da kan få tilgang til et opplastningsscript(my jobb? tenkte kanskje på php) og få tilgang til å se hvilke dokumenter som ligger der å laste ned disse. er dette veldig mye jobb? må jeg implementere mysql? har ikke prøvd meg på scripting og siring tidligere så det kan bli litt spennende å se omjeg får det til:) TIA Dag Inge Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Bruk noe som for eksempel Ht access. Dette funker jo på en loginn, men du må jo ha det som er internt.. Dette vet ikke jeg noe om. Kanskje du kan søke litt på nettet etter slik informasjon? Lenke til kommentar
JonH Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 En grei forklaring på htaccess. Krever Apache webserver, men regner med at denne metoden er blant de sikreste. Andre muligheter: http://javascript.internet.com http://cgi.resourceindex.com Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 javascript? htaccess er det enkleste å greieste, men en litt stygg løsning. Om du vil gjøre det litt mer komplisert vil jeg ambefale php eller et annet serverside språk. Spør så i passende forum. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har sett at det er mange som bruker javascript selv om det ikke akkurat oser sikkerhet av det! Hvorfor er htaccess en litt stygg løsning? Har ikke så peil på php ennå, men det kommer etterhvert Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 med htaccess får du opp en sån dialog boks du må skrive passord og brukernavn i. Javascript == null sikkerhet. Er som å skrive, ikke trykk på denne linken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå