arvo Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette er sikkert enkelt for de som har greie på det, men jeg har følgende "problem": Når jeg brenner en filstruktur med bildefiler (sortert i mapper) på en vanlig cd, så kan denne vises direkte på min dvd-spiller (koblet mot tv). Prøver jeg det samme på en dvd-plate så "crasher" det, dvs jeg får ikke vist bildene. Vet jeg kan brenne i dvd-format, men jeg ønsker å "slå to fluer i ett smekk", en plate som både er backup og som jeg kan vise på tv. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette er sikkert enkelt for de som har greie på det, men jeg har følgende "problem": Når jeg brenner en filstruktur med bildefiler (sortert i mapper) på en vanlig cd, så kan denne vises direkte på min dvd-spiller (koblet mot tv). Prøver jeg det samme på en dvd-plate så "crasher" det, dvs jeg får ikke vist bildene. Vet jeg kan brenne i dvd-format, men jeg ønsker å "slå to fluer i ett smekk", en plate som både er backup og som jeg kan vise på tv. 5268593[/snapback] Krasjer det på datamaskinen eller når du skal vise plata på tv? Lenke til kommentar
arvo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Dette er sikkert enkelt for de som har greie på det, men jeg har følgende "problem": Når jeg brenner en filstruktur med bildefiler (sortert i mapper) på en vanlig cd, så kan denne vises direkte på min dvd-spiller (koblet mot tv). Prøver jeg det samme på en dvd-plate så "crasher" det, dvs jeg får ikke vist bildene. Vet jeg kan brenne i dvd-format, men jeg ønsker å "slå to fluer i ett smekk", en plate som både er backup og som jeg kan vise på tv. 5268593[/snapback] Krasjer det på datamaskinen eller når du skal vise plata på tv? 5268613[/snapback] Ingen crash, virker bare som om formatet ikke er riktig (ulesbart). Når jeg spiller av platen på pc'en så fungerer det slik det skal. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er det rett format på DVD-plata sånn at den stasjonære DVD-spilleren takler den? Bare en tanke... Lenke til kommentar
arvo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Rett format? Det vet jeg ikke (og nå er det avslørt at jeg er rimelig fersk på dette ). Jeg har satt i dvd-plate, valgt å brenne dvd (ikke cd) som datafiler og "brent i vei"... Har prøvd via Nero OEM? og CdBurnerXP Pro med samme resultat. Hva menes med fomat? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 du skal bruke dette i nero \Ahead\Nero MediaHome den gjør følgene Stream video, musikk og bilder til alle dine UPnP (Universal Plug and Play)-aktiverte enheter og til Nero ShowTime. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Veldig mange DVD-spillere (bl.a. min) kan kun lese data-CD'er (mp3, jpeg) og ikke data-DVD'er. Kanskje du finner noe info om spilleren din her..? http://www.videohelp.com/dvdplayers I så fall blir du altså nødt til å lage en egen "video-DVD", og du får ikke backup-løsningen din slik du vil ha den dessverre. Lenke til kommentar
arvo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det høres ut som en naturlig forklaring. Vil helst ikke tro at jeg har gjort noe galt . Men er det dvd-spilleren så har jeg altså tre muligheter: brenne som en video-dvd, brenne på cd eller streame direkte fra pc'en til tv'en. Takk for god hjelp, kommer nok til å bruke forumet senere også (håper forresten det er riktig forum jeg har skrevet på, hvis ikke regner jeg med jeg får beskjed ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå