Kenny Bones Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei! I dag har det vært stress! Kom på jobb i dag og fant ut at nettverket var nede. Det som var så merkelig var at alle switcher viste 100% på nettverksbruk, altså nettet ble rett og slett blokkert av for mye trafikk. Og vi skjønte ikke hva det kunne være som var feilen og tenkte at kanskje en pc hadde et slags virus eller noe som spydde ut trafikk. Nå nylig fant vi ut hva feilen var etter mange timers feilsøking og eliminering av eventuelle problem. Gjett hva det var?? Rett og slett noen elever som hadde satt en nettverkskabel fra den ene veggkontakten til en annen veggkontakt så det hele gikk i loop! Og dermed blokkerte hele elevnettet! Jeg har aldri trodd at noe sånt var mulig engang, men det er vistnok det.. Tenkte bare jeg skulle fortelle det om noen andre kanskje vil oppleve noe lignende! -Vegard Lenke til kommentar
Magic Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Får bare håpe det ikke er noen elever som får noen ideer i denne tråden:) Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har selv opplevd det på jobben hvor vi har mange rare mennesker som kommer innom, vi ringte datafirma og de brukte en held dag på å teste ruteren før de fant ut av problemet. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Har selv opplevd det på jobben hvor vi har mange rare mennesker som kommer innom, vi ringte datafirma og de brukte en held dag på å teste ruteren før de fant ut av problemet. 5268555[/snapback] Og problemet var det samme? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er egentlig ikke så rart i og med at switcher er rimelig dumme. Er nok en elev som har finni ut det på sin switch hjemme, for så å teste det ut i praksis, noe som jo er ekstremt morsomt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Takk for idèen dette må prøves hihi, neida...virka jo veldig enkelt å gjøre da... lager mye arbeid for de som skal fikse det :\ Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 "skikkelige" switcher forhindrer/blokker slikt automatisk..... så det er sagt.. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jaha, jeg har da prøvd det på Cisco switcher i øvre klassen jeg, funka fint der. Riktignok var disse av eldre årgang, når sant skal sies så funker ikke dette på min Linksys SRW224. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 det er derfor switcher med STP er fint å ha.. eg monterte opp nye switcher+servere, patchepanel etc på en skule her, og når alle serverane var oppe, så hadde dataansvarlig på skulen begynt å kable..da fekk heile systemet loop, og eg brukte resten av dagen til å finne den kabelen ho hadde satt feil..frustrerande å ha noke sånt...ho lærte vertfall av den feilen henna=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå