mcgroven Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Stuen min er full av sandsekker, patronhylser, blodflekker og sigarettstumper. Jeg er fotsoldat i Call of Duty 2 på Xbox 360. Les mer Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Gamer.no "Den største skuffelsen er røykeffektene. Disse blir generert i ren 2D, noe som rett og slett ser dumt ut." Gamezone.com "Graphics: 9.7 Absolutely stunning. The smoke effects are amazing" Er det rart jeg gir mer og mer F i anmeldelsene? I en anmeldelse er det den største skuffelsen, i en annen blir det fremhevet som det beste av alt...jeg har ikke prøvd spillet, så jeg aner ikke hvem som har rett, men en eller annen må hvertfall ta feil. Endret 8. desember 2005 av BioNor Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hva andre skriver er det dessverre vanskelig for meg å gjøre noe med. Røykeeffektene består av såkalte "sprites" i 2D, og det ser unektelig dumt ut på nært hold. På avstand blir det derimot noe bedre. Det taktiske aspektet av røyken er likevel fin. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Røyeffektene er vel en partikkeleffekt som bruker sprites for å lage en "effekt", som om det er ekte røyk. Nå er det da stort sett den samme som i utvidelspakken Call of Duty - United Offensive. Endret 8. desember 2005 av TCi Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 "Har du Xbox 360 og i tillegg liker å skyte? Da bør Call of Duty 2 være et sikkert kjøp for deg. Spillet formidler krig på den ”gamle” måten svært nøyaktig og variert. Nei, vi snakker ikke om en revolusjon, snarere en evolusjon med museskritt. Varierte brett, mektige miljøer, intens strid og glimrende lyd slår et slag for at dette skal være blant de mest vellykkede lanseringstitlene til Xbox 360. Selv om spillet er svært lineært, drukner nitriste arbeidsoppgaver i kaoset som er krig, du er virkelig med der det skjer hele tiden. Gigantiske minuser er det få av, men vi har vel som nevnt sett det meste før. Dessuten har den kunstige intelligensen problemer i enkelte situasjoner. Den sikre død venter deg, og den har en distinkt bittersøt smak av blod – Call of Duty 2 bør innfinne seg i din samling snarest." Jeg synes det er en viss forskjell mellom ordbruken i oppsummeringen/anmeldelsen og karakteren som er gitt. jeg ble overrasket over karakteren da jeg kom til den. dette må ikke regnes som en fanboys raljering over at favorittspillet hans har fått en middels karakter da det ikke er tilfelle. det er spesielt viktig nå som delkarakterene er forsvunnet at anmeldelsen og karakteren står i forhold til hverandre og det er det som (etter min mening) ikke er tilfelle her. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette spillet burdes så absolute spilles på et surround anlegg samt HD-TV. CoD2 er en av de beste spillene man kan spille med surround. Effektene er helt insane.. Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 "Har du Xbox 360 og i tillegg liker å skyte? Da bør Call of Duty 2 være et sikkert kjøp for deg. Spillet formidler krig på den ”gamle” måten svært nøyaktig og variert. Nei, vi snakker ikke om en revolusjon, snarere en evolusjon med museskritt. Varierte brett, mektige miljøer, intens strid og glimrende lyd slår et slag for at dette skal være blant de mest vellykkede lanseringstitlene til Xbox 360. Selv om spillet er svært lineært, drukner nitriste arbeidsoppgaver i kaoset som er krig, du er virkelig med der det skjer hele tiden. Gigantiske minuser er det få av, men vi har vel som nevnt sett det meste før. Dessuten har den kunstige intelligensen problemer i enkelte situasjoner. Den sikre død venter deg, og den har en distinkt bittersøt smak av blod – Call of Duty 2 bør innfinne seg i din samling snarest." Jeg synes det er en viss forskjell mellom ordbruken i oppsummeringen/anmeldelsen og karakteren som er gitt. jeg ble overrasket over karakteren da jeg kom til den. dette må ikke regnes som en fanboys raljering over at favorittspillet hans har fått en middels karakter da det ikke er tilfelle. det er spesielt viktig nå som delkarakterene er forsvunnet at anmeldelsen og karakteren står i forhold til hverandre og det er det som (etter min mening) ikke er tilfelle her. 5268699[/snapback] Jeg tror misforståelsen her beror mest på at vi oppfatter karakterskalaen ulikt. Du nevner at 7 er en middels karakter, det er det ikke slik jeg ser det. 7 er "godt", noe Call of Duty 2 er. Min omtale/konklusjon nevner både de positive og negative sidene ved spillet, og disse gir en totalvurdering. Om dette har blitt uklart beklager jeg det. Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ja, synes det også er merkelig at du sier "Godt" er en middelmådig karakter Atokle. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) ja karakterskalaen er stadig vanskeligere å tyde etterhvert som stadig flere påberoper seg retten til å ytre sin mening om spill. problemer blir da at en karakter kan være god en plass og mindre god andre plasser. i mine øyne mistet gamer.no sin tydelighet da dere bestemte å fjerne delkarakterene. problemet er at jeg. og mange med meg er blitt oppdratt til å assosiere alle spill som får under 8 med mindre bra spill. dette er vel sansynligvis tilfelle her siden jeg ut fra ordlyden i omtalen så for meg en høyere karakter. derfor blir det viktigere for dere anmeldere (særlig pga at delkarakterene er forsvunnet) at ordlyden i omtalen står i forhold til karakteren som kommer til slutt. Edit: etter å ha lest igjennom anmeldelsen på nytt ser jeg at å sitere oppsummeringen kanskje ikke var det lureste. anmeldelsen er full av "svulstig" ordbruk som bygger opp forventningene til en høyere karakter. Endret 8. desember 2005 av atokle Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Men ordlyden i omtalen vitner jo om at det er et godt spill. Og da passer jo en 7'er perfekt, siden det er to karakterer over middels. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 synd at i hver eneste review-tråd skal karakteren kritiseres..syntes 7´ern passet bra inn her, dog jeg hadde gitt 8.. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 jeg kritiserer ikke karakteren i seg selv, men karakteren i forbindelse med ordlyden i omtalen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hmm, kanskje jeg bør skaffe meg dette alikevel? selv om jeg i utgangspunktet ikke liker fps på konsoll. kanskje jeg bare bør venne meg til det.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 ja karakterskalaen er stadig vanskeligere å tyde etterhvert som stadig flere påberoper seg retten til å ytre sin mening om spill. problemer blir da at en karakter kan være god en plass og mindre god andre plasser. i mine øyne mistet gamer.no sin tydelighet da dere bestemte å fjerne delkarakterene. problemet er at jeg. og mange med meg er blitt oppdratt til å assosiere alle spill som får under 8 med mindre bra spill. dette er vel sansynligvis tilfelle her siden jeg ut fra ordlyden i omtalen så for meg en høyere karakter. derfor blir det viktigere for dere anmeldere (særlig pga at delkarakterene er forsvunnet) at ordlyden i omtalen står i forhold til karakteren som kommer til slutt. Edit: etter å ha lest igjennom anmeldelsen på nytt ser jeg at å sitere oppsummeringen kanskje ikke var det lureste. anmeldelsen er full av "svulstig" ordbruk som bygger opp forventningene til en høyere karakter. 5269063[/snapback] Jeg synes det er bra gamer.no bruker hele skalaen, det er meningsløst å vanne ut hele greia med å bare bruke 70+-karakterer, synes det vitner om seriøsitet at gamer.no tar opp tråden etter feks allmektige "Amiga Power", som også hadde en tilsvarende karakterpolitikk (dog med prosenter) AtW Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hmm, kanskje jeg bør skaffe meg dette alikevel? selv om jeg i utgangspunktet ikke liker fps på konsoll. kanskje jeg bare bør venne meg til det.... 5269229[/snapback] Noen fps fungerer absolutt ikke på konsoll, som f.eks Counterstrike. Noen fungerer absolutt som f.eks CoD2 og Halo-serien. In the end: smak og behag (og viss kontrollerbeherskelse) Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg satt nærmest og ristet på hodet igjennom hele anmeldelsen. Den fordyper seg ikke i spillmekanikken i det hele tatt. Den sier heller ingenting om hvor skuffende det er med manglende lobby-funksjon eller muligheten til å lage custom game når man spiller Live. Hva jeg stusset mest over var dog nevnte kommentar om røyken i spillet. Den er lovpriset av hele verdens spillpresse med god grunn, men her "ser den dum ut". Vel, den ser ikke like naturlig ut som røyk gjør i virkeligheten, men det gjør vel ikke så mye annet i spillet heller? Klarer du å gi meg et eksempel på spill med bedre og mer funksjonell røykeffekt (funksjonell som i at den har en kvadrillion forskjellige lag, for å emulere opplevelsen av å ikke kunne se igjennom den), blir jeg imponert. Avslutter med noen sitater: 1UP.com: Where have we seen it before? It released on PC a month or so ago, and has the same script, gameplay and basic look. So, how is it improved on 360? An entirely new engine, written specifically for the 360 hardware, has the game looking and sounding better than it does even on a high-end PC. The smoke effects, for example, look even more incredible on 360. The bottom line? Infinity Ward was smart to split its programming team and develop to the new machine's strengths. The fantastic smoke and deafening sound are great examples of the special effects possible on the 360. IGN.com: The smoke grenades are easily the most interesting visual effect in the game. They're slow to take affect but once in full bloom, they're dense, large, and fluid. Inside one, you will not be able to tell where you are, which direction you entered the billowing cloud, or who's your ally or enemy. When an enemy is finally close enough to determine - usually within a three-foot radius -- there is a split second before you must make a decision. Gamespot.com: The smoke effect looks outstanding and comes in handy in both the single- and multiplayer aspects to neutralize the effectiveness of fixed machine-gun nests and snipers The levels are just as well appointed, the textures are razor-sharp, and there's a great amount of detail in the character models. The effects from smoke grenades and explosions also look wonderful. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 jeg eelsker røykeffekten i spillet. måten alt går fra hektisk ildkamp til total stillhet. og kaoset som oppstår når du blir oppdaget eller begynner å skyte inne i røyken. Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 dere som skryter slik av lyden, er det dypbass i eksplosjoner feks? som går ned til 20hz å slik? for det hadde vært übert.. Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Beklager at jeg påførte massiv hoderisting. Når det gjelder røyken så er det som jeg nevner først og fremst på nært hold at jeg reagerer. Hvis du "strafer" rundt røyken til en fersk røykgranat blir det overtydelig at den er i ren 2D; noe jeg ikke synes ser pent ut. Uenig? Helt fair. Uansett så representer dette ikke på noen måte et stort minus. Som jeg skriver er den taktiske bruken av røyk fint implementert. Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Som kjent dette spillet er nr 3 i denne serien (hvis jeg husker rett). Må si de første 2 var veldig bra, mye bedre enn andre spill innfor WWII (shooter). Men kan ikke si jeg er veldig imponert over cod2, selv om spillet er bra så ikke bra nok. Selv har jeg spillt dette på en pc P4!, men spillet er generelt det samme på alle platformer. Som kjent her.... så er jeg kjempe fan av half life 2, sammenligner veldig mye fra SOURCE motoren. Så da ser vi i cod2 skyter du på "trekasser" så skjer det ingenting, glass det samme, (noen flasker, ikke alle). Dette syns jeg er veldig svakt. Dører kan ikke åpnes hvis ikke oppdraget sier du kan åpne dører. Litt dumt og sitte bak en kasse og tyskerne skyter som gale på denne men vi kan stå bak denne. Hadde dette vært i HL2 så måtte du finne andre steder og hjemme deg. pluss: Syns det er veldig bra dette med interaktion mellom andre soldater du spiller sammen med, selv i singel player modus. Syns spillet er veldig bra håper denne kommer til PS3 når den kommer men da med kraftig oppgradering, tror denne kunne bli mye bedre enn xbox360 (som ikke imponerer meg, nei kommer ikke til og kjøpe en slik) Gamer.no - veldig bra intro på denne omtale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg