Gå til innhold

oppgradering av ibm aptiva p II 350

graatenbil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å oppgradere en IBM er nærmest håpløst. Alle komponentene er spesiallaget for IBM. Feks er det tvilsomt at et vanlig hovedkort passer i kabinettet. Rammen passer nok heller ikke, og skal du ha nytt hovedkort, må du sannsynligvis ha skjermkort også, da IBM sikkert har onboard kort. Tror det blir enklere å bygge en helt ny maskin, og selge IBM'en.

For å demonstrer hvor sære slike oem merker kan være, kan jeg fortelle om min Compaq maskin. Jeg hadde tenk å ta cdrommen fra denne, og sette i min nye maskin, da den er en nesten lydløs slot-in spiller. Tror du det gikk? Neida. Her hadde compaq modifisert kassa som cdrommen lå i, og jeg må finne fram vinkelsliper og kniv for å kutte den til. :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-03 09:30 ]

Lenke til kommentar

Stemmer nok det som ble sagt der... Skal du ha ny prosessor, må du ha nytt hovedkort. Skal du ha nytt hovedkort mister du trolig lydkortet og skjermkortet da det sansynligvis sitter på hovedkortet, i tillegg passer ikke kabinettet til annet enn aptiva hovedkort.. (og så er nok strømforsyningen på 70w). Rammen er nok 100mhz, noe som ikke lønner seg å satse på med en ny pc i dag. Harddisken er vel egentlig det eneste du kan fortsette å bruke (bortsett fra ev. PCI kort og CD-ROM), men en ny anbefales da den sikkert er ganske liten, og sikkert ikke av de raskeste

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 11:09, salomo skrev:

Er det mulig å bytte harddisk til en større, har en likedan maskin med 10GB, hadde tengt å bytte til 40GB. Hva må gjøres med f.eks bios?

Trolig kan du kjøre 2 harddisker. Mulig du må flashe Bios først. Fortell hvilken Aptiva-modell det er, så kan vi se hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...