Gå til innhold

Trenger hjelp til band-logo

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg spiller i et hardrock/prog/heavy band, og vi trenger sårt en ny logo. Den vi bruker i dag er den som kan ses på

http://www.karmaweb.info

Den skal helst være i samme stilen. Bare sort på hvit bakgrunn.

Jeg syntes personlig at logoen på denne siden er meget bra. Så i den duren er perfekt.

http://www.killswitchengage.com/

Håper det er noen snille photoshop folk der ute som vil hjelpe! :thumbup:

Endret av knothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilposta! Riktig kategori: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=215

Noen ønsker om farge, størrelse? Stilren? Grungy?

5268212[/snapback]

Som sagt sort farge. Størrelse sånn ca som den vi har. Stilen bør helst være i den gaten som er på www.killswitchengage.com

Men er åpen for det meste... :D

hmm.. hvor gamle er dere og hvor er dere ifra?

hørtes jo bra t foreløbig dette da.. må vel sjekke ut alle sangene :)

5268215[/snapback]

Vi er ifra nedre Telemark. Alder fra 18 til 22. Split sammen en mnd før demoen kom ut. :!:

Lenke til kommentar

En logo er svært viktig enten det er snakk om band, eller bedrift for den slags skyld. Den bør på en eller annen måte fortelle noe om det den skal representere. En enkel måte er jo å la seg inspirere av band som spiller samme stil og se hvordan deres logoer er, men hvis dere er mer modige så prøver dere å finne ut hva bandet står for, betyr, hva dere skal fortelle osv...

Et annet generelt tips: hold det ENKELT. Ha et enkelt grunndesign så dere heller kan bygge på og kan "forandre klær" på enn noe som er overfancy... Det enkleste ER ofte det beste.

Hvis du vil ha en skikkelig god logo bør du nok kontakte designere som spesieliserer seg i musikk ol. ProgArt og Travis Smith er flinke.

Mulig jeg kommer med noen forslag her.

Lenke til kommentar
En logo er svært viktig enten det er snakk om band, eller bedrift for den slags skyld. Den bør på en eller annen måte fortelle noe om det den skal representere. En enkel måte er jo å la seg inspirere av band som spiller samme stil og se hvordan deres logoer er, men hvis dere er mer modige så prøver dere å finne ut hva bandet står for, betyr, hva dere skal fortelle osv...

Et annet generelt tips: hold det ENKELT. Ha et enkelt grunndesign så dere heller kan bygge på og kan "forandre klær" på enn noe som er overfancy... Det enkleste ER ofte det beste.

Hvis du vil ha en skikkelig god logo bør du nok kontakte designere som spesieliserer seg i musikk ol. ProgArt og Travis Smith er flinke.

Mulig jeg kommer med noen forslag her.

5268606[/snapback]

Vi har vært i kontakt med ProgArt, men jeg syntes helt ærlig at 3000,- er ganske dyrt for en logo. Spesielt ille er det når flere av bandets medlemmer går på skole.

Lenke til kommentar
3000 for en logo når man kan få en gratis på uttallige fora på nett!.. =S

5270391[/snapback]

Jaja, er i sterk tvil om noen på fora hoster opp noe som er på ProgArts nivå. Og forresten, 3000 for en logo er egentlig ikke så dyrt(generelt sett), hørt for et år siden om et firma som hadde fått redesignet logoen sin for over 10 millioner. Nå er det et ekstremt tilfelle. Men 3000,- for en logo er faktisk ikke så dyrt som dere skal ha det til, men på grunn av den økonomiske sitasjonen i bandet så forstår jeg jo at det kan koste. Men får dere en god logo som representere bandet på en god måte så er det vel vert pengene.

Uansett, logoer lages ikke på null komma-niks sånn uten videre. Gode logoer er det mye arbeid bak, selv om de er svært enkle. Dere kan jo søke rundt på nettet etter folk som vil gjøre det for mindre eller i beste fall: gratis. Å spørre på fora som dette er selvfølgelig ingen dum idê, men du er heldig hvis du får noen virkelig gode logoer.

En logo er viktigere enn det en del tenker over.

EDIT: La nå til et lite forslag her. Gjorde egentlig ikke noe særlig mer fancy enn å lete etter en passende font og skrive inn navnet deres. (Bekrefter egentlig bare det jeg har skrevet, du er heldig hvis du finner noe av ProgArt's nivå her :p)

post-22017-1134074244_thumb.jpg

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå går denne tråden her litt bort fra sitt egentlige formål, men vil gjerne si noe i diskusjonen om priser på logoer.

3000 kroner er ikke dyrt for en logo. En logodesigner kommer (som oftest) opp med en haug med forslag som han/hun viser til kunden. Deretter jobber han videre på noen av logoene de synes er penest. Derfor kan gjerne antallet logoer man kommer opp med blir ekstremt høyt. Jeg har vært borti kanksje 150 forskjellige logoer, der forskjellene har vært minimale, men likevel så store at de kunne komplisert logoen alt for mye.

Lenke til kommentar
Vi har vært i kontakt med ProgArt, men jeg syntes helt ærlig at 3000,- er ganske dyrt for en logo. Spesielt ille er det når flere av bandets medlemmer går på skole.

5269085[/snapback]

Han (Mattias) er derimot mannen hvis dere skal ha cover. Ufattelig dyktig og kreativ fyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...