Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 ADSL Lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jippi"... Ennå en "bredbånds" leverandør som ikke kan hjelpe meg ut av ISDN "helvete".

Når du har sitti på 155Mbit i 3 år er det helt for jævli å bli forvist til ISDN (og når man da i tillegg veit at naboen kan få ADSL blir det ikke noe bedre) :sad:

Lenke til kommentar

Det her sneket seg inn en liten feil i nyheten deres:

"Telenor tar på sin side 452 kroner pr/mnd for sin 704/128 linje"

Dette er en "lurepris" fra telenor sin side (ikke det at det er noe sjokk, men som vi ser kan alle bli lurt). Denne prisen forutsetter at du har internettabonnemet hos telenarr fra før av (Skrivefeil på firmanavnet, men det passer bedre slik). Du vil da betale 452kr/mnd i tillegg til internettabonementet ditt. Den reelle prisen på telenor 704/128 skal være kr.550,- pr måned. Det kan du se på denne linken

Som vi da ser vil tilsvarende abonnement hos Tele2 faktisk bli en god del rimeligere med kr439,- pr. mnd mot telenor's pris på kr550,- pr mnd.

Lenke til kommentar

Det er bare Oslo og Trondheim, og noen deler av Akershus som kan ha glede av det. "Vårt mål er å bygge ut etterhvert" heter det. Ja, vi vet hva det betyr; dobbel så lang tid som det man sier, og div. utsettelser.

Jeg har hatt bredbånd fra Telenor lenge, men selv her kan jeg ikke få NGT eller andre. Nye aktører vil bare skumme fløten i byer og tettbebygde områder.

[ Denne Melding var redigert av: Hotbox på 2002-09-03 16:29 ]

Lenke til kommentar

Vil bare påstå at en 2048kbit/s / 256kbit/s linje vil være grusomt med en gang du trekker litt uthastighet. Selv NGT sin 2300/640 sliter når man har utbåndbredde.

Synes egentlig adsl er en teit greie med tanke på forskjellig opp og ned hastighet, men men

hence the name adsl :smile:

Gleder meg til Gigabit på fiber kommer hjem... kanskje kanskje etter jul :grin:

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om stabilitet og ping-tider på tele2 sine adsl linjer? Er de på nivå med telenor når de gjelder ping og stabilitet? (Ja telenor leverer faktisk bra linjer).

[ Denne Melding var redigert av: Paven på 2002-09-03 18:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 16:49, hce skrev:

Vil bare påstå at en 2048kbit/s / 256kbit/s linje vil være grusomt med en gang du trekker litt uthastighet. Selv NGT sin 2300/640 sliter når man har utbåndbredde.

Synes egentlig adsl er en teit greie med tanke på forskjellig opp og ned hastighet, men men

hence the name adsl :smile:

Gleder meg til Gigabit på fiber kommer hjem... kanskje kanskje etter jul
:grin:

Helt enig, ville selv ikke ha ADSL, ville ha SDSL eller SHDSL, men prisen er litt for stiv :sad:

ADSL hadde vært helt uaktuelt for meg hadde det ikke vært for NGT, da kan jeg leve med det :smile:

Men uansett, flott med en ny ADSL leverandør.

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-09-03 22:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 03:23, oxyde skrev:

Overbeviste endelig mamma om at SDSL er bedre enn 704/128 ADSL fra telenor...

Alt høyere enn 704/128 er egentlig penger ut av vinduet.Jeg klarer med veldig bra med 384/128 selv,man får sjelden fult utbytte av 2mbit og oppover så lenge resten av nettet ikke er dimensjonert for slike hastigheter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 12:09, Lynx skrev:

"Jippi"... Ennå en "bredbånds" leverandør som ikke kan hjelpe meg ut av ISDN "helvete".

Når du har sitti på 155Mbit i 3 år er det helt for jævli å bli forvist til ISDN (og når man da i tillegg veit at naboen kan få ADSL blir det ikke noe bedre) :sad:

La meg si det slik.."You'll never walk alone!"

Er i samme båt som deg. Svinet i 1. etasjen i huset har ADSL innlagt for 2 år siden. Jeg som flyttet hit 1 år senere kom på en tlf-sentral som ALDRI blir utbygd! S¨å jeg er forvist til mitt sure 56k-modem i evigheter, mens han sitter 5 meter lengre ned i huset og pumper ned med 1Mbit :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...