Oslo_erik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Plastikk gikk vel ut av norsk vokabular en gang på 70-tallet...det heter plast. (ja jeg har litt lite å gjøre idag ) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 hmm, leste om saken på digi i dag. ser ut til at ladetiden kommer av veldig lav motstand, noe som jo fører til mye mindre varmeutvikling men jeg kan ikke la være å tenke på den gamle bruktbilordtaket: om noe høres for godt ut til å være sant, så er det noe muffens... Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Nei. Det heter polymer. Ikke plast eller plastikk. Hah. Og polymerbatterier er vel ikke akkurat noe nytt. Det som er nytt er at man bruker radikaler og ikke ioner som energibærere. En radikalreaksjon er en kjedereaksjon som kan gå *veldig* kjapt. I dette tilfellet har man klart å kontrollere denne reaksjonen. Det er vel muligens derfor det går så kjapt å lade batteriet. Det er ihvertfall det jeg klarer å lese ut av teksten. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Kan jo kalle det for plastisk materiale også. Selv om det dekker noe bredere. Endret 9. desember 2005 av G Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Sant. En isbré er jo plastisk. Det samme er glass til en viss grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå