Drizt Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er det noen som har noen gode anbefalinger, som også er lett å montere? Jeg lurte på om noen visste hvordan jeg kan få en mer stille maskin. Den bråker noe forferdelig. Har en tagan Easycon 530W som skal være stille. 120Cm vifte. Kabinettvifte på 120, + en anna av papst på 80. Cpu kjøler av Zalman 7000Cu. Chipsetvifte, men denne virker ikke som den bråker så mye, har fjerna den en liten stund og hørte ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 sjekk dette emne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=299209 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Blir vel flytta kanskje ja, men jeg har nylig satt i en AC NV Silencer 5 (rev. 3 - passer til 7800 GT og GTX). Er veldig fornøyd med den. Skikkelig lett å sette i. Tempen gikk litt ned på selve kortet, men siden den blåser varmlufta ut bak, sank tempen på cpu, chipset og hder en del. Jeg bytta chipsetvifta med passiv kjøling, da jeg hørte det ikke gikk lang tid for andre før den bynte å hyle. Men jeg vil anbefale å kjøpe Artic Cooling sin altså. Ligger på litt over 200-lappen i de fleste nettbutikker... Edit: Har anmeldt kortet her. Merk at jeg har prøvd Rev. 3 - en liten prisforskjell... Endret 8. desember 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hvilket kort er det du har. Holder på med og bestille et 7800gt kort nå. lurte på om viften på xfx sin versjon bråker veldig Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg finner det ikke igjen det jeg har. Det første XFX kom med tror jeg. Klokka til 430 på kjerne og 1050 på minnet. Synes ikke det bråka så mye i starten, men som sagt vanvittig forskjell etter jeg bytta kjøler... Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 okey. Takker for svar. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har et xfx 7800gt kort,det bråker som en F16 når du starter maskinen men så blirt det rimelig tyst,vifta på poweret bråker mer hos meg Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Smak og behag, men du har rett i det at det bråker en del når maskinen starter... Utrolig kjedelig å sitte å høre på når man installerer windows feks, men roer seg VELDIG når driverene er lastet Jeg er fornøyd med mitt XFX kort i værtfall Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, vifta slakker ned litt da den kom inn i windows. Men det var som det hang en papp-lapp ned på vifta (ikke ulik lyden som kom med pappbit på sykkelen for å få motorsykkel-lyd da jeg var yngre). Denne u-lyden kom og gikk hele tia. Kanskje mitt kort var defekt? Men storfornøyd nå, som det er så stille! Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) hvor får man kjøpt den arctick cooling som passer på 7800gt/gtx? fant en selv her Endret 9. desember 2005 av magnusloe Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 og her og her Komplett dyrest med 229,- PCutstyr nest billigst på 227,- og Netshop, den billigste av dem på 225,- (i skrivende stund). Så da kommer det vel bare an på om du skal bestille mer noe annet sted, eventuelt hvem som har billigst frakt. (Bor du nær Grorud i oslo kan du jo bare stikke innom NetshopOslo. Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Folkens! I need some help. Jeg har fått den Arctic Cooling NV Silencer 5 (rev.3)-kjøleren. Har montert den med de 4 'skruknottene', MEN hva trenger jeg den lange metall-saken som skal ligge i vinkel 'rundt' på undersiden til? Jeg har satt på de pads'ene med lim på, men skal jeg bare klæsse den nedpå alle de bittesmå komponentene som jo er bak på kortet? Virker litt skummelt..... Lenke til kommentar
sveinbrand Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du trenger ikke bruke den vinkeltingen. Er bare på GTX kortene med minne bak den skal brukes.. Har nettopp montert mine Arctic C. Silencer på POV 7800GT i SLi jeg og. Må si meg virkelig fornøyd. Hadde Zalman før, ble altfor varmt... Mye bedre disse! Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 OK, flotters! Da hiver vi inn gla'kortet MED gla'vifta i gla'maskina! Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Okei, da blir det vel kanskje den fra Arctic Cooling. Vil ha ned temp så jeg kan klokke litt lengre enn med stock. Takk for hjelp Forresten denne tar jo litt plass, får jeg plass til et X-Fi kort under? Endret 10. desember 2005 av Drizt Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 hehe JEG KAN IKKE HØRE ARCTIC-COOLING-VIFTA! *PERFEKT!* Takk til dere alle! Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) hehe JEG KAN IKKE HØRE ARCTIC-COOLING-VIFTA! *PERFEKT!* Takk til dere alle! 5277839[/snapback] Okei, *klikker på bestill knappen* Gikk temp mye ned? Endret 10. desember 2005 av Drizt Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Nja, har akkurat sitti en halvtime med CoD2 og tempen er nå på 44grader, så den har nok sunket mellom 6 og 8 grader etsted tenker jeg. Dette er med overklokk til 480/1150.... HK og CPU har vel kanskje sunket med 1 eller 2 grader de også, denne AC-vifta leder litt av varmen ut av kabinettet bak, rimelig genialt opplegg. Og jeg hører den faen ikke en skit. Før tok det jo helt av her inne før 'velkommen'screenen til windows kom ved oppstart, men nå kan jeg knapt høre noen forskjell på gull guffe og ikke Lenke til kommentar
tomwe Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du trenger ikke bruke den vinkeltingen. Er bare på GTX kortene med minne bak den skal brukes.. Har nettopp montert mine Arctic C. Silencer på POV 7800GT i SLi jeg og. Må si meg virkelig fornøyd. Hadde Zalman før, ble altfor varmt... Mye bedre disse! 5277647[/snapback] Hvilket Zalman-produkt var det du hadde på 7800GT kortene dine? Var det en av VF700-modellene? Resten av posten antar at så er tilfelle. Du sier det ble altfor varmt med Zalman, jeg går ut fra det var med 5V på vifta. Men hva med 12V, kjøler Zalman bedre enn AC Silencer med denne viftehastigheten? Lurer også på om du kunne gitt en vurdering av støynivået på 5V og 12V hos Zalman versus AC Silencer (den har vel kun en fast viftehastighet svjv). Havner AC et sted i mellom da kanskje? Litt rart i grunn at Zalman VF700 ikke tilbyr å kjøre vifta på hastigheter midt i mellom (f.eks. 7V og 9V), det ville vært en mer fleksibel løsning. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Noen som har testet XFX GTX 512? Det kortet skal vist være så og si helt tyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå