Mads_B Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg og kompisen min skulle koble pcene sammen for å spille mythology, men det var bare kompisen min som fant meg og ikke jeg som fant han. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Deler han noe, har han skrudd av brannmur ? Lenke til kommentar
Mads_B Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg og kompisen min skulle koble pcene sammen for å spille mythology, men det var bare kompisen min som fant meg og ikke jeg som fant han. 5267993[/snapback] Han har skrudd av brannmuren. DEt virker som om at han finner meg men jeg finner ikke han. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har du prøvd å gå på Start->Kjør og så skrive inn //xxx? Der xxx er navnet på maskina hans? Eventuelt hvilken feilmelding får du når du prøver? Lenke til kommentar
Mads_B Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 står bare at man ikke kan finne dem. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ikke riktig kategori for et slikt spørsmål. Nettverksproblemer skal logisk nok ligge i nettverkskategorien her på forumet. Blir flyttet fra LAN-parties og til Nettverks-kategorien Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Får dere pinget hverandre? Hvordan har dere koblet dere sammen? switch? Har dere begge skrudd på "Klient for Microsoft-nettverk" og "Deling av filer og skrivere i microsft nettverk" på nettverkstilkoblingen? Endret 8. desember 2005 av Patz Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Har du prøvd å gå på Start->Kjør og så skrive inn //xxx? Der xxx er navnet på maskina hans? Eventuelt hvilken feilmelding får du når du prøver? 5268088[/snapback] skal vel være \\xxxxx checklist 1. Er brannmuren av? (på begge maskinene) 2. Har dere ipadresse i samme range ( 192.168.0.1 og 192.168.0..2 er i samme range mens 10.0.0.1 og 192.168.1.12 ikke er det.) 3. Har dere samme nettverksmaske? prøv disse... hvordan har du frresten bygget opp nettet? EDIT: trykkleif Endret 9. desember 2005 av gather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå