Lafro Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei. Tenkte å lage ett lite forum på nettet. Men hvordan lager jeg det. Kan noen forklare hvordan, eller sende en link til en tutoriel eller lignende. Takker for svar! MVH. The Pig Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei! Forum kan du laste ned Gratis flere steder på nettet, et forum som er populært er phpBB Forum som du finner her. www.phpbb.no Ellerst trenger du et webhotell og en MySQL database, og kansje et domene Du finner mer info på phpBB siden. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...&highlite=forum Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Et annet bra og enkelt forum er FUDForum: fudforum.org Det har mye muligheter for tilgangsstyring helt ned mot den enkelte bruker. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skal du lage et forum fra scratch må du nok sette av en god del tid Så det å gå for en ferdig løsning er helt klart det beste. phpBB er greit nok, men du har også et annet bra forum, nemlig simplemachines. Lykke til Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Som sagt, å lage et forum fra scratch er veldig mye arbeid. Det er fullt gjennomførbart om du 1. har god kunnskap til f.eks. php og mysql eller er villig til å lære deg, og 2. har veldig god tid og tålmodighet. At du kan html/xhtml er jo også nødvendig. Jeg har selv laget et forum (fra scratch, har det på min PC men har ikke lasta det opp noen steder), og det var forsåvidt veldig morro. Mye jobb, men morro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå