Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt netthastighet med Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Hva er det som forårsaker "Venter (#43) på forbindelse med URL" ? Det er noe som ikke er helt iorden med den trådløse ruteren min, en Linksys WRT54G, v4.01.1

Etter å ha byttet kanal fra 1 til 11 ble det litt bedre. men bare for et lite øyeblikk så var det tilbake til treghet

Jeg tror ikke det har noe med selve Internettlinjen (2000/300 fra Telenor). Selv når jeg kobler opp mot http://192.168.1.1 får jeg samme treghet. Med tanke på at jeg skal kommunisere med selve ruteren burde nå jeg få opp administrasjonsgrensesnittet veldig fort. Men i stedet kommet det opp med modemhastighet... Dette kan ikke stemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har med ujevne mellomrom(senest i går) opplevd det samme med min WRT54G V3.1! :hmm:

Har nyeste firmware til den også, men det som jeg har funnet ut er enklest å gjøre for og få den tilbake "på nett" er å dra ut strømpluggen fra ruteren i en kort stund! Jeg orket ikke å resette ruteren hver gang(for det løser de fleste problemer), derfor ville jeg prøve noe annet og det fungerte altså, for meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter med samme problem på min WRT54G v.1.1

Den må rebootes daglig. Dør bare helt ut i sirup, både når jeg kobler til nettet, og dersom jeg prøver å koble til managementet.

Jeg har ett Trådløst Gameadapter(LinkSys) på Xboxen i stuen, men PCen som sliter henger med kabel på switchport nummer 1.

Har siste offisielle firmware fra LinkSys, men har hatt dette på de tre siste firmware versjonene.

Slitsomt når jeg bruker remotedesktop, og UltraVNC på to av boksene på baksiden.

En annen teit ting med softwaren er at det ikke er mulig å ta en "software" reset av boksen fra managementet. Idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...