Seffers Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei. Jeg kjøpte meg ny pc her om dagen. Også skrur jeg sammen alt som trengs. Tar inn RAMen, fikser på plass CPU, vifte, kobler til og med på strømmen! Setter meg ned, booter opp med fresh win-xp install. Sitter klar med Pepsi Maxen og en pose boller. Installen går fint, jeg faktisk fryder meg over hvor fint det har gått til nå. Windows er ferdig installert, jeg tar en slurk Pepsi Max. Starter med install av drivere, litt programmer her og der. Og til min store glede, funker alt. Så nå var det tid for å prøve ut "monsteret" mitt på diverser spill. Fyrer opp WoW. Jeg hører det knaker i Hden, akkurat som om den er litt hissig over at jeg brukte så lang tid. Kommer inn, setter alt på full grafikk, og storkoser meg i mange timer. Tar en liten pause fra WoW, og finner turen inn i Wc3. Har noen koselige games der, i full oppløsning, settings på max osv. Så finner jeg ut da, at jeg skal legge meg(akkurat som om jeg egentlig trenger søvn HA!). Uansett, jeg står opp dagen derpå, slenger på "Restartærn"(denne forstår dere om litt), kommer inn i windows, fyrer opp WoW, lener meg tilbake, og nyter innloggingsskjermen. Kommer såpass langt, at jeg spiller i ca. 2 timer, hvor det plutselig sier stopp. Jeg tenker til meg selv "Hmm, er mulig det er litt folk her nå, og at pcen bruker litt tid på å få fram alt". Hvor skammelig feil jeg tok... *sukk* Pcen sier "wrhksh"(lyder som indikerer at noe ikke er som det skal), og restarter seg selv. Jeg tenker "Fae* inni fi*tte h*lvete *atans ikk s*ger!"(grunnet problemer med pcer før). Jeg lar da pcen reboote seg ferdig, tar turen inn i Wc3, for å se hva som skjer der. Fyrer opp noen games, alt går som vaselin i overbefolkete fengsler. Men til min skrekk og gru, så gjør det visst ikke det allikevel! Etter ca. 1 time med hardcore gaming, så sier faktisk pcen "Oi! Jeg legger merke til at du ikke har restartet på noen timer nå, kanskje det er på tide?", og hva skjer? BINGO! Den restarter. Men nå har jeg skrevet en god del dritt som dere egentlig ikke trengte å lese, men jeg gjorde det allikevel, slik at dere kan både føle og ta på min bitterhet! Uansett, her kommer specc på "monsteret/restartærn/beistet": Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail Bruker nyeste drivere fra Nvidia, altså 81.95 eller noe. Jeg har nyeste BIOS til HK. BIOS kunne jeg ikke finne til skjermkort av en eller annen grunn(er mulig de 3 timene med leiting ikke var nok). Feilmeldingen jeg fikk av windows(jeg vet ikke helt som jeg skal ta denne med en jæææææææææææævlig stort lager salt) er: "szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10DE00C3A221771682 szModName : nv4_disp.dll szModVer : 6.14.10.8195 Offset : DD0A06EA" Så, om noen snille, single kvinner med store...hjerneceller, kunne hjelpe meg med dette problemet, så hadde jeg satt stor pris på det(hvor stor skal jeg vise deg på cam! *wink wink*). Er mulig jeg glemmer noe her, så for all del, don't hesitate to inform me! Mvh. Restartærn. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Lukter minne lang vei siden feilmld er omtrent samme en kamerat fikk nettopp etter oppgradering med 1gb twinmos minne, og der var det også restart i fleng.. Hos han var feilen at chipsettet han hadde og twinmos settet ikke likte hverandre.. Edit: sorry, jeg er ikke en singel kvinne med store *kremt* "hjerneceller" :!: Endret 8. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Høres ut som for svak PSU for meg. Hvor mye 'juice' gir den du har? GeForce kortene er strømsugere uten sidestykke. Ps. Det er vel trolig et 6800 GT kort det er snakk om, siden XT er betegnlesen til ATI? Lenke til kommentar
Seffers Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Vel, når det kommer til de aromatiske saftene fra strømforsyning, så kan jeg si at jeg sitter på en 400W double edged kanon, med store kuler av strøm. Så alt skal få nok strøm. Og når det gjelder RAMen, så kan jeg ikke finne feil i memtest86. Restarten skjer vel og merke bare i WoW og Wc3 til nå. Får ingen restarts i windows eller Cs. Og jeg har ikke noen fler PCIe skjermkort i nærheten, så kan ikke bytte ut for å skjekke om det er skjermkortet. Men, jeg er jo ganske sikker, basert på mine 0 år som IT-konsulent/ingeniør. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Får ikke feil i memtest når det er det problemet jeg forklarte pga når det er nevnte problem så er egentlig ikke hverken minne eller HK ødelagt.. Prøv en stund med kun 1 rambrikke og se om det fremdeles skjer, kameraten min kjører sin med en uten problemer mens han venter på nye HK sitt.. Det er med 2 stk problemene kommer.. Edit: Ta blant annet og se på DENNE listen. Twinmos er ganske kjent for slike problemer (ukompitable med diverse chipset).. Og du kan se på erfaringer HER. Du vil nok kjenne igjen problemet ganske raskt.. PS: Når jeg tenker meg om er det ikke bare kameraten sin pc dette har skjedd med, også dama sitt med samme minnet for litt siden.. Endret 8. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Høres ut som for svak PSU for meg. Hvor mye 'juice' gir den du har? GeForce kortene er strømsugere uten sidestykke. Ps. Det er vel trolig et 6800 GT kort det er snakk om, siden XT er betegnlesen til ATI? 5269585[/snapback] 6800 kortene finnes også i XT Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Vanskelig å si Siden du har det siste av det meste av drivere, og sjekket temp har du allerede gjort, gjenstår kun en ting: Nyinstallasjon av windows. Tar tid, men men. Du har følgende liste som du har sjekket: *PSU *Nye drivere og bios *Temp *Rambrikkene i riktige slotter *Ta alt ut av kassen og monter så lite som mulig og kjør det utenfor kassen. Da finner man ut om det er en kortslutning/synder. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) jeg har Deluxe kortet , men fikk samme feil som deg. Ramen var det som skapte problemer. 939 er en smule kresen på ramen, vill forsøkt å bytte ram og se hva som skjer (en kompis som kan låne deg eller) Endret 9. desember 2005 av Fixit Lenke til kommentar
Seffers Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg tenker jeg skal prøve å bytte ut RAMen ja. Og når det gjelder fresh install av windows, så har jeg jo nettopp fått PCen, så alt er fresh på den . Men jeg satser sparepengen mine på at det er RAMen(En pose tomflasker som står ved pulten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå