bleidd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Jeg har en bil som på bildet (vel, ikke som, for det er jo faktisk den). Den har forsåvidt godt/greit lys fremme (og grøftelys innebygd i husene til hovedlyktene), men det blir jo aldri nok. Jeg vet det er regler for maksimal total lysstyrke, men jeg er nok ikke i nærheten av den grensen nå. Jeg lurer på om det går an å skjule et par ekstra lykter enten bak grillen eller bak nettingen lenger nede? Skikkelige flomlys (som griller en elg på 2 km avstand), men de skal ikke kunne sees når de ikke er tent. Slike er kanskje for store til å få plass skjult? (I så fall blir det ikke noe av). Forresten noen som vet hvilke pærer jeg burde bruke til originale nær- og fjernlys for å få best mulig lys? Jeg liker ikke alt dette mørket om vinteren.. Så var det å få med bildet da.. Endret 8. desember 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg tviler sterkt. Vil aldri bli noe bra lys, pluss at du vil hundre luftstrømmen. Hva med i luftehullene på høyre og venstre side (under hovedlysene og uten netting forran). Det tror jeg er det beste alternativet. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hmm, bildet var litt mørkt. Det er altså netting i alle de tre hullene under fangeren. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Bare å prøve, men jeg tror ikke det blir noe bra resultat. Å ha noe forran en lykt som skal lyse langt og sterkt vil bare føre til dårlig opplysning og et rart skyggemønster forran. Personlig ville jeg nok irritert meg grenseløst over det dårlige lyset og det rare mønsteret på det. Du kunne jo bytta ut nettingene nede med sterkt sota glass, og kjørt lysene det. Da har du også muligheten til å utvide/bytte lys i fremtiden Er vel ikke sånn über vanskelig og vil nok gi et halvgreit resultat. Men jeg anbefaler å bare glemme hele greia Eller kanskje skjært ut hull i nettingen og satt noen hetfige tusenmetere der, og sota glasset på dem, de må jo være enda enklere, men gir liten rom for utvidelse Det ville blitt rimelig stealthy tror jeg, og gir nok bedre resultat enn å smelle dem opp bak netting. Men nok en gang: sikkert ikke noe über resultat. Bedre å droppe hele greia eller gjøre det skikkelig. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg bare dropper det jeg. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Bare hyggelig Men du burde kanskje høre med noen andre først. Jeg har tatt grundig feil før, og utelukker ikke at det kan ha hent igjen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hvis nettingen ikke kan være foran lyktene uten å få stygge mønster i lyset, vil jeg ikke ha dem. Lyktene må være usynlige, for jeg synes fronten på denne bilen er meget pen, og ikke må ødelegges av ekstralys. Jeg tenkte kanskje at siden nettingen var så nært evt lykter, ville kanskje lyset ikke bli hindret så mye (holder du en fyrstikk foran en lommelykt, så ser du ikke akkurat en fyrstikk-skygge). Vil det bli netting-mønster på veien, ala Batman-mønster på ei sky i Gotham..? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du kommer ikke til å få striper etter nettingen om du har lykten nærme nettingen. Sjekk denne tråden inne på bilforumet.net: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t...46&page=2&pp=15 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du kommer ikke til å få striper etter nettingen om du har lykten nærme nettingen. Sjekk denne tråden inne på bilforumet.net: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t...46&page=2&pp=15 5275702[/snapback] Hehe, hadde akkurat samma bilen i tankene når jeg så denne tråden.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Møter en Dodge Ram pickup hver dag som har ekstralysene bak grillen. Ser ut til å funke fint det. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Hvorfor kjøper du ikke bare en lysramme? denne kan du montere under nummerskiltet Endret 10. desember 2005 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå