Gå til innhold

Overgang fra kompositt til s-video?

Anbefalte innlegg

Jeg har et kompositt-signal som kommer gjennom en komposittkabel (gul RCA-kontakt).

Jeg vil at det skal "bli" et s-video-signal.

Finnes det en enkel overgang for dette? En liten boks med et RCA-hull og et s-video-hull?

Jeg kjenner til hvordan signalene virker. Men går det an å skille luma og kroma med bare passive deler, slik at det finnes en slik boks? Må man evt til med noe slikt? (Koble kompositt inn i den boksen og ta ut s-video, er det mulig? Hjemmekino-receivere mangler nettopp denne funksjonen). Eller MÅ signalet lages av aktive komponenter som krever en strømforsyning?

Jeg har nemlig funnet ut at de fleste hjemmekino-receivere (inklusive min HK AVR5500) KUN gir bilde ut av samme type signal som den blir matet med. Dvs at kobler jeg til en PS2 med kompositt, så må jeg sannelig koble kompositt videre ut til prosjektoren. Hadde vært mye greiere å gjøre om signalet til s-video før jeg matet det til receiveren da.

Jeg kan jo kjøpe en spesiell overgang/kabel bare for PS2, men det er greit å ha en generell overgang til "alt mulig" som bruker kompositt, som Nintendo og slikt.

Alternativet (og det aller enkleste) er å legge egen kompositt-kabel opp til prosjektoren, men jeg synes jeg har nok kabler langs veggene her.. Ender vel opp med å gjøre det, hehe, men vil gjerne vite om denne "overgangen" finnes først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...