Gå til innhold

Hvordan kopiere filmer o.l fra TV via PC?

Oleee

Anbefalte innlegg

Er helt n00b i dette, så håper dere kan svare! :innocent: Hvordan kopierer jeg filmer, programmer etc fra TV'en til PC'en? TV-kort? Isåfall, hva slags? Det jeg tar opp i dette tilfelle, er til privat bruk. Har lyst å ta opp musikkvideoer fra MTV, som jeg kan spille av på DVD spilleren jeg har i bilen, hvis noen lurte.. :whistle:

Anybody? Er det å gå veien med et TV-kort? For dem som lurte har jeg UPC nett, så det er vel digitalt? Går en antenne ledning fra TV'en til en "splitt" som går til en liten hvit boks i veggen. Fra den andre enden av den splitten går til modemet.

Håper på kjekke svar.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ikke TV kort, for du kan ikke plugge din 'antenne' kabel inn i en vanlig TV og få alle kanalene. Du må koble deg til utgangen på UPC dekoder.

Signalet du skal bruke kalles kompositt. Det er som regel en gul phonoplugg. SCART kontakten inneholder også denne utgangen.

Det finnes mange skjermkort med video inngang (disse betegns ofte VIVO). Og TV kort har som regel også en slik inngang.

Lenke til kommentar
Du trenger egentlig ikke TV kort, for du kan ikke plugge din 'antenne' kabel inn i en vanlig TV og få alle kanalene. Du må koble deg til utgangen på UPC dekoder.

Signalet du skal bruke kalles kompositt. Det er som regel en gul phonoplugg. SCART kontakten inneholder også denne utgangen.

Det finnes mange skjermkort med video inngang (disse betegns ofte VIVO). Og TV kort har som regel også en slik inngang.

5267774[/snapback]

Har ikke den UPC dekoderen lenger.. Så det er kanskje mye lettere å bare laste ned musikkvideoer i istedenfor?

Lenke til kommentar
OK, da misforsto jeg. Hvis antennekabel bare plugges rett i en TVen så vil det jo fungere med et TV kort.

Kan nok være enklere å laste ned ferdiglagde videoer, ja.

5268420[/snapback]

Har prøvd å laste ned noe fra LimeWire, videoene er forholdsvis helt greie, men lyden er litt "bob bob", så derfor tenkte jeg på et TV-kort som kunne gjøre susen..

Heeelp..? :hmm:

Lenke til kommentar
OK, da misforsto jeg. Hvis antennekabel bare plugges rett i en TVen så vil det jo fungere med et TV kort.

5268420[/snapback]

Har prøvd å laste ned noe fra LimeWire, videoene er forholdsvis helt greie, men lyden er litt "bob bob", så derfor tenkte jeg på et TV-kort som kunne gjøre susen..

5271100[/snapback]

*Bøøøømp* :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5268420[/snapback]

5271100[/snapback]

*Bøøøømp* :whistle:

5277198[/snapback]

Jaaa..? Her var det mye til hjelp..:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...