fatcamper Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei fikk en mystisk melding av en som skulle kjøpe en pc av meg fra England. Jeg lurer bare på om jeg kan spore opp ip adressen og finne ut om han virkelig er fra england og skal kjøpe pc en min...ip adressen er følgende: 217.194.157.218 Er den engelsk? Lenke til kommentar
kRYTEC Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Dette så muligens litt skummelt ut, Nigeria inetnum: 217.194.157.216 - 217.194.157.223 organisation: ORG-WA49-RIPE org-name: WEBACCESS 2 org-type: NON-REGISTRY address: 55A Mainland Way address: Lagos address: Nigeria Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette så muligens litt skummelt ut, Nigeria inetnum: 217.194.157.216 - 217.194.157.223 organisation: ORG-WA49-RIPE org-name: WEBACCESS 2 org-type: NON-REGISTRY address: 55A Mainland Way address: Lagos address: Nigeria 5267227[/snapback] Høres ut som du er på vei til å bli svindlet...... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Du må sikkert betalte et ørlite gebyr først, deretter får du 100.000 for din gamle skrappc. sikkert som banken. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Lukter phishing lang vei. Send epost til nettleverandøren og fortell om meldingen. Alt hjelper. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 med fare for å høres rasistisk ut, "dont do business with nigerians" Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette så muligens litt skummelt ut, Nigeria inetnum: 217.194.157.216 - 217.194.157.223 organisation: ORG-WA49-RIPE org-name: WEBACCESS 2 org-type: NON-REGISTRY address: 55A Mainland Way address: Lagos address: Nigeria 5267227[/snapback] hmm, du hadde ikke villet dele med deg hvor du sjekker det der med ipn vel? mener jeg har sett en webside hvor man kunne gjøre det før, men kommer ikke ihåg den Lenke til kommentar
kRYTEC Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hmm, du hadde ikke villet dele med deg hvor du sjekker det der med ipn vel? mener jeg har sett en webside hvor man kunne gjøre det før, men kommer ikke ihåg den 5267468[/snapback] Sjekket ip'en hos Ripe NCC. Ripe NCC er en av fem RIRs (Regional Internet Registries) som er fordelt slik: - Ripe NCC (Europa og nærliggende områder, Russland og deler av Asia) - APNIC (Asia og Stillehavs området) - ARIN (Nord Amerika) - LACNIC (Latin Amerika og Caribbean) - AfriNIC (Afrika og Det indiske hav) Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 http://www.ripe.net/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Kan vel ikkje være spesielt økonomisk å selge ein PC til utlandet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 De benytter 2 knep. 1) Sender en forfalsket bekreftelse på at pengene er underveis til deg, tilsynelatende sendt fra en kjent utenlandks bank. Resultat du sender varen og får null kroner og taper både varen og porto. 2) De sender deg en utenlandsk banksjekk på et beløp som er langt høyere en kjøpssummen. Beløpet skal dekke dine omkostninger - men er langt større enn det du skal ha. De ber deg sende det overskytende til en annen utnlandsk adresse. Du går i banken med sjekken. Din konto godskrives med forbehold om at sjekken innløses. Du sender varen og overskytende beløp. Du taper både varen, porto og overskytende beløp. Dette er jevnlig omtalt i norske aviser. Og en rekke normenn har gått på limpinnen og tapt store beløp. Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Kult .. få se emailen da? Du må gjerne si at den er solgt, men at du kjenner en som skal selge en helt lik. Gi dem så mailadressen min. Elsker å lage leven med sånne folk. PM meg om du gjør det, og for å få adressen min. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg sender ikke noe pc før jeg har pengene cash kontant i hånda...han kan vel ikke få gjort noe annet selv om jeg har oppgitt kontonummer osv....?? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg ville ikke gitt ut kontonummeret mitt til noen fra Nigeria som ønsker å svindle meg. I beste fall er de bare ute etter å hvitvaske penger via din konto, i verste fall vil de forsøke å tappe kontoen med div fake dokumenter. Du må bare innse at dette er en svindel og forsøke å finne en annen kjøper. Se linkene til de eksterne sidene under bedrageri på www.okokrim.no for mer info om Nigeriasvindler. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 greit. Har innsett det! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvor la du ut PCen din til salgs? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Noen historier... Endret 8. desember 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Noen historier... 5269184[/snapback] Dette var seriøst noe av det morsomste jeg har lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå