Gå til innhold

hva burde jeg kjøpe?

assbroken

Anbefalte innlegg

jeg har for tiden en p3-450@600 .. med 256 sdram. jeg bruker pc`en stortsett til musikk. cubase med vst og direct x plugins. latency har jeg fått ned ganske bra, men maskinen sliter med litt formange lydeffekter oppe samtidig. og jeg har funnet ut at det er på tide med ny prosessor. jeg har tenkt endel på p4 1,8 ghz ettersom prisen er grei, og den skal være grei å klokke opp. hovedkort trenger jeg også. har tenkt på asus p4s533. da trenger jeg også å bytte til ddr ram. jeg har regnet ut at dette vil koste ca 3500 kr med 256 ram.

men jeg er usikker på om jeg kan få et bedre alternativ til den prisen. hvis ikke billigere? noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo satse på f.eks P4B533 hvis du skal overklokke, dette har PCI/AGP lock. P4S533 har en rekke med dividervalg, men det er en fordel med lock om man skal overklokke. Forøvrig er prisen på P4S gått ned en del, skal faktisk til å bygge til noen på dette kortet selv akkurat nå. Håpet er å få 1.8`en til å gå på akkurat 133 mhz fsb/2394 mhz. I så fall vil minne/agp/pci kunne kjøres på spec.

Nå kan man jo også overklokke minnet, P4s har spenningsjustering også for dette, men jeg praktiserer ikke dette når andre skal ha det ferdige prosjektet. Har ikke lyst til å få sakene i retur hvis det avdekkes ustabilitet etter en tid...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 02:48, assbroken skrev:

.. med 256 sdram.

Du trenger vel mer ram også da vel?

...latency har jeg fått ned ganske bra..

Hvilket lydkort har du? Jeg finner ikke asio-drivere til mitt, og plages med høy latncy...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-09-04 09:17 ]

Lenke til kommentar

Faktisk, så bruker jeg sb live for tiden. Men jeg kjører det med KX driver.( http://www.kxproject.spb.ru/intro.php ) Jeg har selvfølgelig planer om å kjøpe nytt lydkort etterhvert.

Vanligvis kjører jeg med latency på 22,5 ms. i cubase. men det er ikke noe problem å få det ned i 11ms .. jeg har til og med fått det ned i 2,5ms .. men det ble begrenset hvor mange lydspor jeg kunne kjøre om gangen. men det skyldes vel lite ram og dårlig cpu :smile: men jeg er usikker på hvilke lydkort KX drivern støtter. du får lese på sia.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 09:09, Muffinman skrev:

Du kan jo satse på f.eks P4B533 hvis du skal overklokke, dette har PCI/AGP lock.

Jeg har sjekket litt priser på P4B533, men det viser seg å være flere kort..

ASUS P4B533 i845E 1AGP 6PCI 3DDR-DIMM Audio Socket478 ATX

ASUS P4B533-E i845E 1AGP Pro 6PCI 3DDR-DIMM ATA133 Audio Socket478 ATX

ASUS P4B533-V i845G 1AGP 6PCI 3DDR-DIMM Audio Socket478 ATX

er det noen som kan fortelle meg de store forskjellene på disse kortene? personlig har jeg dårlig økonomi, så jeg vil vurdere hva jeg virkelig trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...