cybervision_ Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har akkuat skrudd sammen nytt system. Har satt i COD2 som fulgte med skjermkortet, og med min 19" LCD skjerm har jeg 1280x1024 i oppløsningen, og har på 2x AA og det meste annet på high eller extra. Fyrte opp spillet, og det gikk glatt ei stund, men så kom det litt røyk inn i bildet og FPSen var rundt 23-33. Merkbar lagging altså. Jeg trodde 7800GT var et så bra kort at det dro i vei det meste i så "lav" oppløsning. Fikk ihvertfall intrykket av det her på forumet. Og før dere spør, resten av systemet skal klare biffen. Opteron [email protected], 2 gig OCZ ram, Raptor 74 GB. Driverne er siste leveranse fra Nvidia. Noen andre med samme kort og spill som har lignende ytelse? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) det er nok heller COD2 som det er noe feil med enn kortet, for det virker som det er veldig dårlig optimisert, og veldig krevende. tilogmed de som sitter på GTX kort har klagd på dårlig ytelse. sjekk forresten og om det er en patch til cod2 tilgjengelig. Endret 7. desember 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 kommer nok en patch som fikser dette om ikke så lenge. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) [offtopic] er det bare jeg som begynner å få følelsen av at man kunne brukt mer tid på å kode spillet til å se like bra ut, men ikke kreve så veldig mye mer ytelse? virker som spillprodusentene bare hiver inn så mye detaljer som mulig uten å tenke på annet enn at det skal se bra ut på 2x 7800GTX 512MB, FX57 og 2 gig med ram... [/offtopic] Jeg må si det virker litt rart ja, sjekk opp noen benchmarks med google og se om det virkelig er så fryktelig dårlig, sjekk også med 3Dmark 05 (selv om det ikke gir noe fasitsvar på om kortet er bra, men det sier vertfall ifra om det yter som det skal eller ikke) og post resultat her... EDIT: var litt treig der gitt, men posten ga uansett litt mening da :!: Endret 7. desember 2005 av MasterMind2k Lenke til kommentar
espenah Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Er nok COD 2.. Har også 7800GT.. Fungerer utmerket i alle spill foruten COD 2 og BW2.. Kodinga er visst ikke helt optimalisert i de to spillene.. Er kommet ganske mange klager på forumene rundt omkring.. Selv de som sitter på high-end systemer.. Blir vel bedre etter et par patcher Er ellers storfornøyd med 7800GT og anbefaler det gjerne til andre. Har du prøvd kortet ditt ut ellers? Det burde funke veldig bra i f.eks. Quake 4, NFS: MW, F.E.A.R eller 3DMark serien. Slugger det fremdeles kan det være noe galt, you never know.. /Espen Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ok, takk for svar, holder på å laste ned 3d Mark nå.... Syntes det var rart at det ikke yter bedre, i og med at spillet er bundlet med kortet. Har også lasta ned rivatuner, må få fyrt opp litt ekstra, nå på 480/1200. En ting jeg ER godt fornøyd med er Zalman VF700 vifte som jeg kjøpte med til kortet. På 5V, altså musestille er tempen på 7800GT 38 grader. Og det er uten kabinettvifte. (Skal kjøpe, men den som stod i kabinettet bråket forferdelig) Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 det er det som er det negative når utviklingen må gå så fort hele tide, spill produsenter klarer ikke å opptimalisere spillene sine for skjermkort før det har kommet 2 genrasjoner nye kort.. Spillene er også veldig presset når det gjelder deadlines, så ofte er det mye dårlig koding. Skjermkortene har samme "svakheter" produsentene må spy ut nye hele tia som har potentisialet for høy ytelse, men hva hjelper vel det hvis ingen klarer å kode bra til kortene.. huff er drit dumt at det er sånn, mange nye spill lagger selv på higend pcr Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det er nok noko gale med sjølve spelet. COD2 og DX9 fungerar ikkje slik som det skal, prøv å bruk DX7 istaden. Ventar fortsatt på ein patch som fiksar dette. Lenke til kommentar
smy Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) test med : r_gpusync 1 og r_applypicmips for spill at er "egenlig" lager for sli bruker ,disse 2 linje vil optimaliser for single card f nb : folk med sli skal ikke test det her de skal kunne velg optiamaser for sli i meny i spille og test uten aa og af i spill du ser ikke forskjell på og av Endret 8. desember 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hjalp en del med overklokk, på nevnte 480/1200 får jeg over 40 fps. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 det er det som er dumt med dårlig optimiserte motorer, hvis man feks ser på UT motorene og Source feks, de går jo kjempebra selv på middels maskiner. ( og da mener jeg når de kom ut og. ) Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Vet ikke om det er relevant i ditt tilfelle, men sjekk nederst på denne posten her. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 direcx7? No, chance, har spillbar fps nå. For dere som ville ha 3d mark 05 scoren min så er den 8032. Er det bra for et 7800GT? Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Ja, det er bra for ett 7800GT EDIT: Post 100 Endret 8. desember 2005 av MasterMind2k Lenke til kommentar
AkselJ Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Source motoren bruke jo 100% av systemet konstant da det var nytt da, mende dem har fått fiksa mye Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Transparency supersampling suger mye ytelse i dette spillet, så pass på at du har dette av. Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Litt OT her nå, men har tenkt å kjøpe 7800 GT. Har Radeon 9800 fra før. Spørsmålet er om dette kortet passer til hovedkortet mitt? Regner med at 7800 GT moser 9800? Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 9800 er vell agp mens 7800 er pcie.. så nei vil jeg tro Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Svarte! Da blir det ikke nytt skjermkort. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) x1600 og 6800gs kommer med agp så det kan det jo bli. evnt x800gt - gto , men da kommer du nokk ikke til å merke så stor ytelse forbedring. Endret 8. desember 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå