moestue Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg har dette hovedkortet, P4 Prescott 2,4 GHz, Kingston Value Ram 512 MB (skal kjøpe 512 til), GeForce FX5200 (skal oppgraderes!). Kjører den nå på 2,66 GHz, og lurte på hvor mye jeg kan (kan litt om overklokking) overklokke? Er 3 GHz noe problem? Gidder ikke ødelegge CPU. Noen tips? Edit: Har denne CPU kjøleren! Endret 8. desember 2005 av moestue Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Overklokking.no Har testet en slik CPU Lenke til kommentar
moestue Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det som er problemet mitt er at jeg ikke få øket vcore bare litt. Kjøres på standard voltstyrke som er på ca. 1.344 V @ 2.7 GHz. Den minste økningen det går an å øke til er 1.475 V, noe som er for mye, og pc'en vil ikke boote osv når jeg prøver det. Har oppdatert Biosen til siste versjon, men til ingen nytte? Er det noe jeg kan gjøre? Er det rett og slett at hovedkortet mitt suger til litt overklokking? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Etter at jeg minket voltstyrken på minnet fra 2,6 til 2,5 så får jeg startet og kjøer 3 GHz helt fint på 1.475 V. Har planer om å klokke mer, så har ikke tatt noen tester enda, men gjør det senere da. Saken er at jeg tror minnebrikken er en flaskehals, og ihvertfall etter at jeg minket volten. Har jeg mistet noe ytelse? Jeg skal oppgradere med en lik brikke til (1GB totalt), men bør jeg heller vurdere bedre brikker, til tross for at hw'en min ikke er så up to date? Legger ved et screenshot, og gi meg litt feedback Screenshot Endret 8. desember 2005 av moestue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå