Gå til innhold

Tråden for oss som vil slutte å røyke

Cultofluna

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage denne tråden siden jeg selv mener jeg er litt på kjøret med dette nå.

Trenger en del tips og erfaringer til hvordan jeg skal klare det :hrm:

Tingen er det at jeg bare røyker på fylla og når jeg kjører bil og nå klarer jeg nesten ikke kjøre bil uten å røyke samtidig.. Må liksom ha noe å gjøre på mens jeg kjører om dere forstår hva jeg mener.

Nå når det kom kjæreste inn i bildet så har jeg liksom fått presset på meg og må nesten slutte :innocent:

Hjelp?

Håper på mange tips og erfaringer som kan hjelpe både meg og andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tenkt å begynne å snuse nei.. det ser bare jævlig ut og er mye mindre delikat enn røyk.

Jeg klarer meg fint uten røyk en hel dag, men i det jeg setter meg i bilen så blir presset litt for stort igrunn.

Selv om jeg har hatt dårlig økonomi denne måneden så har jeg fortsatt klart å skaffa penger til røyk :/

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd to ting, en som funker, og en som ikke funker.

Først prøvde jeg å bare stoppe. Gikk 3 dager så bare MÅTTE jeg ha en til, klarte det ikke. Funket ikke.

Så prøvde jeg å trappe gradvis ned (ja bare le av meg). Begynnte med at jeg tok kun 1 røyk i hver av ukedagene, kun 1. Og i helgen røyket jeg så mye jeg orka. Til slutt greide jeg å kutte ukerøyken helt og nå er det bare i helgene. Dog, det skal sies at denne helgen her røyka jeg 100+ sigaretter ettersom jeg var i nederland og røyking var tillatt nesten overalt. Det skal også sies at jeg snuser på ukedagene.

En kompis av meg prøvde røykeplaster (ja faktisk) i 1 uke, så slutta han bare, han har vært uten røyk i over 1 måned nå :)

Lenke til kommentar
begyn med snus. dekker nikotinbehovet, ikke spesielt skadelig og plager ikke andre.

5266787[/snapback]

Ikke spesielt skadelig?! :roll:

Du har tydeligvis ikke fulgt med i det siste.

Om et par år er det flere snusere enn røykere i Sverige. Men myten om at de runde boksenes innhold nærmest er ufarlig, blir nå slått i hjel.

I går presenterte han en bred svensk rapport der all tilgjengelig forskning på snus er blitt nøye gjennomgått. Det er den største svenske undersøkelsen som er gjort om svensk snus noengang.

...

Og resultatene kan lett gi nervøse rykninger i snusfylte overlepper. Snus er kreftfremkallende, slås det fast. Størst risiko er det for å få kreft i bukspyttkjertelen. Kreft i bukspyttkjertelen (pancreatis) er en av de hissigste kreftformene som finnes.

Snus fører til skader i munnen, blant annet i form av skadede slimhinner. Snusere løper dessuten større risiko for å dø dersom de blir rammet av hjerte- og karsykdommer. - Snus øker ikke risikoen for hjerteinfarkt. Men risikoen for å dø, dersom man får det, øker, sier professor Göran Pershagen som er redaktør for rapporten.

...

Men med innføring av røykeloven og stadig bedre informasjon om farene ved røyking, så stumper stadig flere røyken i Sverige.

- Men å begynne å snuse i stedet, er ingen god løsning. Det er heller ikke bra for samfunnet.

Fra VG.no, 6.Desember.2005

SNUS ER BAD :thumbdown:

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Ikke spesielt skadelig?!  :roll:

Du har tydeligvis ikke fulgt med i det siste.

Fra VG.no, 6.Desember.2005

SNUS ER BAD  :thumbdown:

5268306[/snapback]

joda, jeg har lest den. men alle undersøkelsene om skadevirkninger med snus svaier så mye fram og tilbake at jeg har problemer med å tro på noen av dem. inkludert den der..

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd to ting, en som funker, og en som ikke funker.

Først prøvde jeg å bare stoppe. Gikk 3 dager så bare MÅTTE jeg ha en til, klarte det ikke. Funket ikke.

Så prøvde jeg å trappe gradvis ned (ja bare le av meg). Begynnte med at jeg tok kun 1 røyk i hver av ukedagene, kun 1. Og i helgen røyket jeg så mye jeg orka. Til slutt greide jeg å kutte ukerøyken helt og nå er det bare i helgene. Dog, det skal sies at denne helgen her røyka jeg 100+ sigaretter ettersom jeg var i nederland og røyking var tillatt nesten overalt. Det skal også sies at jeg snuser på ukedagene.

5268111[/snapback]

funka for meg også første gang jeg slutta... veit det er teit med folk som har ''slutta'' flere ganger, men jeg har hatt lange opphold mellom hver gang... anyways, jeg trappa ned og slutta til slutt helt i 1.5 år... så var jeg dust nok til å begynne igjen...

Men det skal sies at dette trur jeg bare funker for folk som virkelig gjennomfører en ting når de har bestemt seg for det..... Du får gjøre som du vil, men jeg trur å slutte helt er det sikreste valget...

Lenke til kommentar
men så stinker snus, tennene ser helt jævlige ut, og den leppa er ikke særlig vakker :p

5269320[/snapback]

ja, snus stinker

ja, tennene ser jævlig ut hvis du ikke klarer å pusse dem

ja, det ser ille ut.

JA, DET ER BEDRE ENN RØYK

for røyk:

stinker

gir gule tenner

ser idiotisk ut

er skadelig for ikke bare deg selv, men andre også

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...