Pluggen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Vet Erik Bratseth har en lignende tråd, men vil ikke kuppe den i tilfelle han ikke er ferdig der.. Lurer på å kjøpe meg vinterbil mens Kadett'en går under kniven, og har fått tilbud om å kjøpe en gammal Scorpio Står en 2.0l is i den, men får med en nyoverhalt 2,3l og en pent brukt 2,8l.. Eieren ville ha 6 000 for hele moroa, men har ikke fått alle fakta om den enda, så skal prate med han i morgen Høres dette ut som en ok vinterbil på "juletilbud"? Erik Bratseth: Kom fram i lyset med deg da, vil høre hva du har å si Mvh Pluggen Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hadde en 2.0i CL før og det kan forsåvidt anbefales det. 2.0is? En 2.0 efi er og blir en 2.0 efi, selv om den kommer fra en sierra "is" Skuddsikker motor iallefall. Min levde i beste velgående med sprukket og skeiv topp samt utslitt kam. Startet alltid generelle ting å sjekke: rust i kanaler og buer + jekkfester (de ramla av på delebilen jeg hadde før) sjekk under (festene til bensintanken og bensinpumpa ruster mye) rust nederst på dørene sjekk om ABS'n virker rister rattet? (slitte foringer i forstilling + kanskje kast i skivene) Bare spør hvis det er no du lurer på Har han eier'n mye deler liggende? Jeg ønsker meg fungerende diffbrems Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Var mye deler til den da han hadde hatt noen av de.. Om jeg kjøper det så ser vi hva som følger med, så fikser vi en deal der Han skulle ha 6 000 for hele pakka med ovennevnte motorer å greier Begge med fine gearkasser for å ta med det Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Men uansett så går det jo på hvordan tilstanden på bilen er, ikke hvor mye annet som følger med Jeg tror du kan såpass om bil at du vet om det er noe å kjøpe eller ei. Scorpio til 6000 er jo som alt annet til 6000. Somregel godt brukt, men kan fortsatt ha høy bruksverdi. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Joda, skal gå over å se, men han fikk ikke sagt noe særlig om deler og motorer bortsett fra at det var en nyoverhalt 2,3l, og en pent brukt 2,8l Bare tenkte om du/noen andre visste om utsatte ting på de, som jeg da bør være litt ekstra oppmerksom på... Så fort jeg får fiksa noe penger, så skal den hjem i gården min Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Bare så det er sagt: Ser du etter en "vinterbil" i den forstand at den skal ta seg godt frem på vinteren, er ikke Scorpio bilen for deg. Vil du ha det gøy på snøen, ja da er det bare å peise på Jeg ser så mange som er ute etter "vinterbiler", men vet aldri helt hvilken av de to de vil ha. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg veit godt hva jeg vil ha Lekebil!! Bare moro at den er stooor og relativt tung Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Ser du etter en "vinterbil" i den forstand at den skal ta seg godt frem på vinteren, er ikke Scorpio bilen for deg.Vil du ha det gøy på snøen, ja da er det bare å peise på Scorpio er såpass tung at den kommer godt frem på vinterføre. Kjørte mine første vintre med lappen i en Scorpio. Men vekta gjør den samtidig litt skummel, for når ræva på den først kommer, så kom den ofte ganske brutalt. Den tar seg faktisk rimelig greit frem med sommerdekk på vinterføre også. Ble overaska av vinteren engang, og hadde bare 2 vinterdekk med. Og de ble jo naturligvis lagt på fremme, men var ikke noen problemer med fremkommelighet tiltross for sommerdekka bak. Gikk litt sidelengs opp bakkene, men pyttsann. Endret 10. desember 2005 av Gromle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå