Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nokia ADSL modem fra Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått Adsl fra telenor og det fulgte med en Nokia M5112 adsl modem med innebygd 4 port 10Mbit hub. Modemet skal jo også fungere som en ruter med dhcp osv... Den skal kunne administreres via web-grensesnitt, men åssen kommer jeg meg inn på den? Har prøvd 10.0.0.1 osv og direkte med forskjellige navn (m5112,nokia osv)men får ingen kontakt.

Jeg bruker RASpppoe driverene og kobler meg lett opp med den ene maskinen. Må jeg via denne maskinen får å få de andre maskinene på nett eller må jeg legge inn raspppoe på alle maskinene?

Hilsen Ac-Cobra

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

hei

får ikke opp selv heller.

tror det fordi telenor har disablet det.

se bak på modemet, så ser du cli. dette er command line interface. sikkert noe seriell port tilkobling. går ut i fra at dette fremdeles funker, om det ikke er knapper og brytere inni som kan disable web konfig.

fluez

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Quote:

Den 2001-12-02 11:44, skrev Ac-Cobra:

Jeg har nettopp fått Adsl fra telenor og det fulgte med en Nokia M5112 adsl modem med innebygd 4 port 10Mbit hub. Modemet skal jo også fungere som en ruter med dhcp osv... Den skal kunne administreres via web-grensesnitt, men åssen kommer jeg meg inn på den? Har prøvd 10.0.0.1 osv og direkte med forskjellige navn (m5112,nokia osv)men får ingen kontakt.

Jeg bruker RASpppoe driverene og kobler meg lett opp med den ene maskinen. Må jeg via denne maskinen får å få de andre maskinene på nett eller må jeg legge inn raspppoe på alle maskinene?

Hilsen Ac-Cobra

Det har ingen routerfunksjon, hvis du går inn på Nokias-sider så ser du spesifikasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...