Plecto Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvorfor bruker alltid (etter min erfaring) nesten hele båndbredden hvis man laster ned noe? Selv om jeg laster ned med en hastighet på 20 KBps og har en båndbredde på 93KBps så vil nettet og alt gå utrolig tregt. Hvorfor er det sånn? Jeg bruker som regel Netlimiter hvis jeg laster ned noe, men dette kan være upraktisk noen ganger. Er det noe program som begrenser båndbredden sånn som Netlimiter, men på en sånn måte at det automatisk justerer seg etter hvor mye av båndbredden som blir brukt. Hvis jeg laster ned 20KBps så justerer den seg automatisk for det, men hvis den plutselig øker til 40 KBps så gjør programmet det samme. Er dere med? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Problemet er at linjen opp også blir brukt. Det er viktigere å begrense utlinjen enn det du laster ned. Hvis du setter begge til 50% vil du få brukbar responstid. Hvis du vil sjekke hva som skjer, så kan du justere ut og innlinjen mens du pinger. (ping vg.no -t). Årsaken til at det blir tregt er at responstiden på de pakkene du mottar blir for stor dersom du har fullt utbuffer... Endret 7. desember 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Sant nok, jeg bruker f.eks en del torrenter (ikke helt det samme som å laste ned direkte, men du skjønner tegninga) hvis jeg ikke kapper utlinja på 30-40kb/sek (dette er det som blir sendt fra meg) så choker ALT når den når 58 kb/sek, pga at for hver ting som du laster ned, så sender datamaskinen en pakke for å sjekke at den har mottatt en pakke. For å si det enkelt. Sender vil vente på denne pakken for så å sende neste osv... MEGET enkelt forklart..! Skjønner ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå