Gå til innhold

Problemer med å kopiere bilder til pc

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Han sier jo at kamera funker på annen PC. Dette med brannmuren får jeg ikke til å stemme. Den har ingenting med USB-porten å gjøre, den setter du opp bare på nettverksportene. Eller har du en annen type FW enn meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike problem skyldes ofte at brannmuren blokkerer tilkoblingen.

Hadde et liknende problem med en av de forrige mobilene mine.

Når man plugget den til pcen fikk man ikke kontakt med brannmuren på.

Disablet den før jeg koblet meg til og da gikk det greit.

Et annet tips er å prøve å plugge til en annen pc.

Hvis det er samme problem der, så er det kameraet som er problemet.

Har opplevd at selve kamerapluggen på et videokamera ble ødelagt.

Kabelen pleier sjelden å ryke.

Ellers har jeg også opplevd, blandt annet med Epson, at de bruker et tredjeparts firma til å produsere drivere og software, slik at man både må laste ned siste drivere og programmer fra produsentens hjemmeside samtidig som man må ha siste drivere og patcher og programmer fra tredjepartsleverandør.

Regner også med at en mail til produsenten kan hjelpe deg videre.

Lykke til!!

5276353[/snapback]

takk, men d er ikke d for jeg har alltid hatt samme FW og AV og som sagt så funket d før ;)

Lenke til kommentar
Jeg fikk problem med å få kontakt med kamera, minnebrikke, og cd-rommene en gang. Feilen var at norton antivirus og et brennerprogram ikke likte hverandre. Det var dog bare en spesiell version av norton og brenneprogrammet. Kan det være noe slikt?

5277278[/snapback]

nei, jeg tror ikke d er problemet for jeg har holdt meg til avast og nero i litt over ½ år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kan se ut som om du mangler driver for kamera. Har du fortsatt kontakt med andre USB-enheter (minnepinne f.x.)? Slik at du vet at USB-portene dine er i orden? Hvis denne virker, forsøk å legg inn TWAIN-drivere på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Driveren som får Windows og kameraet til å snakke sammen dersom du har et kamera som ikke støtter USB Mass Storage Device-standarden. Jeg har hatt et FujiFilm-kamera selv, og det krevde driveren installert. De fleste eldre Canon-kamera krever også egen driver, mens andre leverandører er flinkere til å føgle USB-MSD-standard.

Se post 11 08/12-2005 : 13:26.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...