pessimisten Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har finepix a330. når jeg kobler den til pc'en kommer d ikke opp det med å kopiere bilder til pc'en. jeg kan heller ikke høyreklikke og trykke "autokjør" hva gjør jeg? det er d samme problemet med cd/dvd drevene..... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Mange har dette problemet når de forsøker å kopiere fra kamera til PC via kabel og programvare. Det beste rådet er å skaffe seg en kortleser som man kopler til PC via USB-porten. En kortleser til alle kortformat koster ikke mer enn ca kr 200,-. Da har du ikke mere problemer med overføring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har du installert programvaren som fulgte med kameraet? Ikke alle kamera støtter USB Mass Storage Device-standarden, slik at du må installere en TWAIN-driver på PCen før du kan kopiere over bildene. Sjekk hos produsenten dersom du ikke har CDen. Eller kjøp kortleser...... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Har du installert programvaren som fulgte med kameraet? Ikke alle kamera støtter USB Mass Storage Device-standarden, slik at du må installere en TWAIN-driver på PCen før du kan kopiere over bildene. Sjekk hos produsenten dersom du ikke har CDen. Eller kjøp kortleser...... 5266848[/snapback] det følte ikke med cd og det har virka å bruke "mass storage device" før Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 merkelig..... nå har ikke jeg noe erfaring med det kameraet... men skal ikke Minnekort på kamera "poppe opp" som flyttbar disk når man plugger i kameraet.? Gjør det på alt mitt USB utstyr med minne/minnekort... (win xp, SP2) Ellers er kortleser en super ting.! enten intern i hullet for disketstasjon, eller ekstern... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Siden dette har fungert tidligere, må det være feil på en eller flere av: - USB-kabel - USB-port i PC - USB-port i kamera Merkelig at det ikke fulgte med CD. Selv om du ikke trenger driver for Win2000/XP, pleier det å ligge ved en CD med bruksanvisning og bildebehandlingsprogram, og driver for Win98. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 det er d samme problemet med cd/dvd drevene..... 5266596[/snapback] har det noe med saken å gjøre.? mangler dvd-rommen eller hva mener du med det.? Hvis du mangler mye tilkoblet utstyr så er det vel noe mere muffens en bare med kameraet som må fixes så alt funker som det skal.? (dårlig skrevet, sorry, sov ikke i natt.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dersom det er slik at du ikke ser CD/DVD-spilleren din heller, er det stor mulighet for at det er din PC det er feil med. Sjekk først kamera og kabel i en annen PC. Dersom det funker der, er det din PC det er noe galt med. Har du USB-DVD-ROM? Eller intern IDE-enhet? Gå inn i Enhetsbehandling (Høyreklikk Min Datamaskin, velg Behandle), og se om alle enhetene i PCen er registrert der, og at de ikke har feilmelding. Dersom en enhet feiler, slett den, og restart PC. Dersom en enhet er ukjent (gult ?-tegn), velg Oppdater driver. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 det er ike noe feil med ledninger osv. for pc'n finner enhetene, men det kommer ikke autokjør....kan heller ikke "tvinge" den til å autokjøre... prøvde å oppdatere driver men virka ikke(se under). det er både spørsmåltegn og advarsels tegn....hva gjør e da? bare sletter den? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Ser ut som cd/dvd skal funke.... Ser også ut som USB kontrolleren er der også... Ser ut som du mangler USB drivere din tilkoblede enhet (kamera)... Hvilken verson av windows er dette.? Noen kan sikker hjelpe deg med å finne driver... Endret 8. desember 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Sorry dobbelpost. Hadde du googlet kameranavnet hadde du funnet denne siden... http://home.fujifilm.com/products/digital/download/01/ her ligger driver til alle windows & mac... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 har finepix a330. når jeg kobler den til pc'en kommer d ikke opp det med å kopiere bilder til pc'en. jeg kan heller ikke høyreklikke og trykke "autokjør" hva gjør jeg? det er d samme problemet med cd/dvd drevene..... 5266596[/snapback] Autokjør: høyreklikk på f.eks. dvd-spilleren umder "min Datamaskin", velg "egenskaper" og deretter fanen "autokjør" og sjekk hvilken handling det er merket av for ved bildefiler, eller velg den handlingen du ønsker skal være aktiv. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 har instalert driver, men hjelper ikke..... spør igjen: skal jeg slette den(i enhetsbehandling)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Gjør slik: 1-Koble fra kamera 2-Slett enhet i enhetsbehandling 3-Restart PC 4-Installer driver 5-Restart PC dersom du får beskjed om dette 6-Koble til kamera etter restart eller når du får beskjed om dette Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 det funker ikke....har gjort som du sa.....samme problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Se post kl 08:25, finn ut om det er kamera eller PC som har feil. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Se post kl 08:25, finn ut om det er kamera eller PC som har feil. 5270621[/snapback] det er noe feil med pcn for kamraet funker på andre pc'er Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 OK. Fungerer andre USB-enheter på PCen (minnepinne, for eksempel)? Dersom dette er en PC som har vært i bruk en stund, vil det som regel gå mye raskere å reinstallere Windows enn å feilsøke..... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 har en x5 mp3 spiller som fungerer, men det kommer error når skal kopiere musikk til den Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Slike problem skyldes ofte at brannmuren blokkerer tilkoblingen. Hadde et liknende problem med en av de forrige mobilene mine. Når man plugget den til pcen fikk man ikke kontakt med brannmuren på. Disablet den før jeg koblet meg til og da gikk det greit. Et annet tips er å prøve å plugge til en annen pc. Hvis det er samme problem der, så er det kameraet som er problemet. Har opplevd at selve kamerapluggen på et videokamera ble ødelagt. Kabelen pleier sjelden å ryke. Ellers har jeg også opplevd, blandt annet med Epson, at de bruker et tredjeparts firma til å produsere drivere og software, slik at man både må laste ned siste drivere og programmer fra produsentens hjemmeside samtidig som man må ha siste drivere og patcher og programmer fra tredjepartsleverandør. Regner også med at en mail til produsenten kan hjelpe deg videre. Lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå