Rikky Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Tenkte jeg skulle kjøpe den TT-GF4-kjøleren de har på microplex, men jeg har et spørsmål om de ram-kjøleribbene som følger med. Disse er jo ikke like, to ser ut som kjøleribber, mens de andre to ser mer ut som plater med noen små spor i. Hva er poenget med dette? Bilde av ribbene: http://www.tweakers.com.au/articles/coolin...ooler/sinks.jpg Den ene ser jo grei ut, men den andre er jeg litt mer i tvil med. Noen som har erfaring med denne? Jeg forestiller meg at RAM-kjøling ikke har så mye å si hvis ikke alle brikkene får nok kjøling. Bør jeg kjøpe andre kjøleribber og bruke i stedet for disse "platene"? Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Uten at jeg har noen erfaring med det, så vil jeg tro at det er en grunn til at to av de er store, mens de to andre er små. Skal ikke se bort ifra at to av brikkene trenger like mye kjøling. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 De småe (om jeg ggjetter riktig) er til noe annet en rammen ,kommer ikke på slik på spranget hva det heter, men disse småe skal passe til disse da :smile: Vil EG tru.. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 de passer til bga ram(ikke så brede som forrige tt ramsinks) de små skal være på oversiden og de store skal være på undersiden som ti4600 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Akkurat, så de store skal være på oversiden sammen med kjøleren, og de andre på undersiden? Vel, jeg bestiller nå Lenke til kommentar
MagMan Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) http://www.ochardware.com/reviews/ttg4vga/g4vga.html ta en titt der du.. så skjønner du kanskje litt mer, men det som du ser på bildene er at de små skal på andre siden av de store og der trenger de ikke være så store side det er ikke noe vifte som blåser på dem! noe jeg la merke til er at han har måttet skjære til sine så det er ikke sånn det kommer til og se ut vis ikke du gjør det samme.. vis du bare gjør det man skal så blir det seende ganskje sånn her ut! http://www.gibtek.co.uk/images/gf4cooler/9ti4400.jpg (bare gjem den mode jobben som forgår på bilde, men se på ram kjølerne!) -men vet ikke om dere ser det, men på det bilde på side to i artikkelen så ser dere han har vendt strekene mot vifta så jeg tror at vinden vil passere gjennom der, vil dette være mer praktisk? jeg tror han nevner det i artikkelen får de som er interisert! Endret 25. desember 2003 av MagMan Lenke til kommentar
bister_mean Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 de store skal på brikkene oppå kortet, mens de små ribbene skal på brikkene under kortet. foresten sjekk at strømforsyningen på Gf4-kortet ditt er 3-pins!!! og ikke 4-pins!!(passet ikke på mitt så jeg måtte modde litt ) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Ehh, joda, fant det ut etterhvert. Men GF4-kortet er solgt forlengst, så svaret kom litt sent Lenke til kommentar
MagMan Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Ehh, joda, fant det ut etterhvert. Men GF4-kortet er solgt forlengst, så svaret kom litt sent sorry.. gadd ikke lese dato jeg! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Det geniale er at om man monterer de lave på baksiden av kortet så kan man senere sette på en Zalman-heatpipe-sak uten å måtte fjerne RAM-kjøleribbene. (Har det slikt selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå