diffe Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei! Har vært uten strøm i leiligheten i dag, og nå har jeg koblet meg på med skjøteledning fra gangen. Når jeg slo på pc'n er det grønnaktig sjermbilde på alt som er.. Tenkte kanskje det var dårlig ledning eller noe. Aner egentlig ikke, alt virker.. Men med dette grønne bildet.. Vet ikke hvorfor strømmen har gått her, og er litt redd noe er ødelagt i pc'n. Prøvde å avinstallere skjermkort, ta systemgjennoppretting uten noe resultat. Kan det bli slik av dårlig PSU, eller kan sjermen min ha tatt kvelden? har en 17" blackwiew lcd skjerm.. Vet ikke helt hvem kategori jeg skulle putte denne i, for vet jo ikke hva som er galt.. Håper noen har noe tips eller erfaring.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 skjekk ledningen fra skjermen til pc'en.. en kompis har kontaktfeil i sin ledning fra lcd skjermen, som fårorsaker mange rare farger.. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Høres ut som en av RGB-fargene (sannsynligvis rød) er borte. Hvis du har mulighet så kan du prøve å koble opp skjermen på en annen PC og se om det er samme feil da. Fargefeil kan skyldes feil i kabelen/kontaktene, særlig gjelder vel det VGA, hvordan det arter seg med DVI er jeg ikke sikker på. Det høres imidlertid litt rart ut at det skulle ha noe med kabel å gjøre siden det oppstår i fb. med et strømbrudd. Det virker mer sannsynlig at skjermen/PCen (skjermkortet) har vært utsatt for unormal spenning. Tror nok du bør prøve å finne årsaken til strømbruddet, særlig med tanke på om det er noen som kan være ansvarlig hvis de skulle vise seg at noe i skjermen og/eller PCen har tatt skade av det. Endret 7. desember 2005 av Pengu Lenke til kommentar
apocalypto Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sjekk selve kontaktene og om en av pinnene i kontantene er bøyd eller knukket, eller så er der noe annet. Lenke til kommentar
diffe Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ok, skal prøve med en annen skjerm i morgen, og sjekke ledninger evt.. Håper det ikke er pc'n hvertfall... Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå