flaten1 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg prøver fortvilet å lete i tester, men det er vanskelig å finne hva jeg er ute etter. Jeg ønsker et digitalkamera, 3-5Mpix, 2-3 x zoom, enkelt å bruke (sikt og klikk!), samt at videofunksjonen skal være så bra som mulig! Prisen bør helst ikke overstige 1500.- På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Lasse1953 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Hvor får man et høvelig kamera i dag til kr 1500? Endret 11. desember 2005 av Lasse1953 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Vil virkelig anbefale å squize inn så mange hundelapper ekstra som du har rå til... I den prisklassen kan du ikke kreve noe av videofunsjon, video er bare noe som er der, å ingen tester legger vekt på eller nevner videofungsjonen på slike kamera... Du kan søke produktguiden etter kamera til den prisen du vil ha, eller lese de nyeste testene til akam i den prisklassen... Eventuelt om noen brukere har kjøpt kamera til rundt den prisen å komenterer videofungsjonen...?? Edit: FinePix A350 _ 5.2 mp Videoopptak AVI - 320 x 240 - 15 fps - 65 sek - maks clipvarighet AVI - 160 x 120 - 15 fps - 260 sek - maks clipvarighet -------------------- Sony CyberShot DSC-S60 _ 4.1 mp _ ca 1.600kr Videoopptak MPEG - 640 x 480 - 30 fps Videoopptaket på denne ser jo ganske bra ut på papiret....... Endret 10. desember 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 For denne prisen kan du ikke vente særlig mye.... Dersom jeg skulle velge, ville jeg prioritert god bildekvalitet foran video, du får neppe begge deler bra med mindre du går opp noen kroner. Se på Canon A410, denne bør du få for rundt 1200, og med batteri/lader og et 128 kort er du rundt 1500. Ellers er det jo mange steder man kan få kjøpt demo/B-varer til greie priser. Jeg så en B-vare Pentax Optio WP hos min lokale Elkjøp til 1000 kr her om dagen (prisen var nok riktig, den manglet USB-kabel og hadde en liten sprekk i skjermen, men dersom man kan leve med det, har man jo fått et 3000 kr kamera til 1000.....). Lenke til kommentar
cobolt18 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Dette kameraet er svaret på dine kriterier. Scorpionen hadde det nesten, velg Sony Cyber-shot DSC-S40, ikke S60 da du må over 1500 kroner. Sony sine kameraer er berømte for sin videofunksjon til en billig penge, og tar mer enn gode nok bilder. Dette er det eneste (og i alle fall det beste) som oppfyller dine kriterier. De andre kameraene som nevnes' videofunksjon kan ikke måle seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 S60 koster 1499 hos Japan Photo. Tar gode bilder, bruker AA-batterier (oppladbare følger ikke med), svært rask respons, god skjerm, optisk søker, autofokus-hjelpelampe. Eneste "ulempe" er at den (som alt fra Sony) bruker MemoryStick, som er litt dyrere enn for eks SD. Står ellers langt opp på listen av mine favoritter, sammen med S90 til 2000 med 2.5" LCD og lader/batterier inkludert. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du kan også overveje Nikon Coolpix 4600, som gerne skulle ligge på 1500,- eller også gå efter et af de Sonykameraer som cobolt18 henviser til. Det bedste valg efter min mening er dog Canon A510/A520, som har suveræn billedkvalitet og alt i manuelle indstillinger. Skulle gerne kunne fås fra omkring de 1500,-. Husk dog på at mange af disse kameraer bruger AA-batterier, og dem skal du ofte investere i ved siden af, men 4 genopladelige og en lader kan fås fra omkring et par hundrede kroner - jeg vil ikke råde dig til at bruge alm. alkaliske batterier, da de alt for hurtigt løber tør, og er for dyre at bruge i længden. Derudover skal du også bruge nogle hundrede kroner på et hukommelseskort, så dine samlede omkostninger kommer hurtigt op i nærheden af 2000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå