Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg egentlig ikke sammenligne VB med VB.NET .. VB.NET ligner vel mer og mer på C#...

 

Til trådstarter:

Ta rådet fra invictus.. Hvis du har mange ideer o.l. om hvordan er spill skal være, og du kan bidra med noe nyttig (lyd, grafikk, scripting, gameplay osv) så finnes det mange programmerere der uten som har lyst til å være med på slike prosjekter meg som har kreativitet på linje med en tepose..

 

www.gamedev.net er i alle fall et sted å starte...

 

Forresten, så tror jeg ikke C++ er fremtiden innenfor spillprogrammering.. finnes mange andre "bedre" språk, og etterhvert som de modnes og optimeres så tror jeg nesten at C++ blir obsolete :)

 

Uansett hva du gjør videre, lykke til!

Lenke til kommentar

Man kan bruke VB. Det ville gå bra det. På et vis. Men jeg hadde nok ikke gjort det. ;) (Nå har jeg heller ikke så store fritidsproblemer at jeg skal prøve meg på Q4 eller Half-Life 3, holder meg til enklere spill.. :p)

 

 

 

Akkurat slik man kan bruke GameMaker til å lage spill. Man må bare finne en måte å unngå hindringene på. De kommer uansett hvilken metode man bruker. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Ja, går vel sikkert fint til en del ting. Men jeg tenkte litt mer på spill alà HL2, CS, WoW, o.l., heh. Er vel ikke bare det som er "seriøs spillutvikling" da men, hehe :)

 

Jonas: Nei, det har jeg heller ikke sagt at du har sagt, men trådstarter må da få gjøre som han vil uten at det skal bli så mye styr ut av det..

 

Edit: Skriftefeil

Endret av zirener
Lenke til kommentar
hmm... jeg var nok litt uklar der... det jeg mente er at det går fint å lage spill i vb, men man lager ikke store spill, spill som Red Sled Down helt greie å lage i vb.

5292578[/snapback]

Hehe! Red Sled Down er jo på bunn av skalaen... :p

 

Ta en titt på forumet til TV3D (http://forum.truevision3d.com) for en titt på hva som faktisk kan gjøres. TV3D ble jo originalt laget for og med Visual Basic. ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye du velger å bruke drag and drop er helt opp til deg selv. Alle har sikkert vært innom linken i signaturen min nå og tatt en titt på skjermbildene fra spillet. Ikke et eneste drag and drop-objekt i spillmotoren.

 

C++ er lettere? Hah, morsomt. Jeg velger å se på det som en vits. (Ja, har prøvd nok av begge til at jeg kan uttale meg)

Lenke til kommentar

prog_master:

Har du noengang prøvd å lage et skikkelig spill i C++? Er du klar over hvor mange problemer som må løses hvis man bruker c++ i forhold til andre språk?

For å nevne det mest kjente problemet, minnehåndtering, er jo dette et problem man slipper i de aller fleste språk på litt høyere nivå.. Er ikke umulig å fikse, men å si at c++ er lettere enn VB ved spillprogrammering er... vel.. feil. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått dette hatet folk har mot "SPRÅK X" selvom jeg stort sett bruker C++, ville jeg sagt at Visual Basic er et betydelig bedre språk å bruke til å lage et spill som trådstarter snakker om, hvis han vil programmere i det hele tatt.

 

I dette tilfellet har han ingenting å vinne på å bruke C++ mot VB, eller gamemaker (siden ingen kan lære seg å programmere over natten)

 

Alle spill-programmeringsdiskusjoner havner alltid i en VB mot C++ diskusjon av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Sorry da!

Men det jeg har kommet til nå, syns jeg er lettere.

5312520[/snapback]

 

Du har ikke vært borti så mye da. Hvertfall som jeg vet, etter hva vi har snakket om på MSN. Tror ikke du bør uttale deg så alt for mye. Ikke jeg heller, for den del.

 

On topic: GameMaker er faktisk et godt valg hvis en enkelt og greit vil lage et spill, uten de store kunnskapene om programmering. Hvis man senere vil advansere seg, har GameMaker også et eget programmeringsspråk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...