Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Teleor ADSL +IP telefon

Anbefalte innlegg

Har en Alcatel speedtouch home ruter/modem, og i tillegg en Belkin Wireless ruter F5D72304.

Jeg har bærbar og stasjoner PC . 50% av forsøkene på og ringe inn til min IP tlf feiler/opptattsignal , men 90% av mine utgående oppringinger funker.

Snakket med telenor som anbefaler å skifte ut Alcatelen og sette inn en Thomson speedtouch 510rutermodem.

Må jeg kjøpe et slikt, eller kan jeg bare ta det vekk og kople opp mitt belkin i stedet

[email protected]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått opp mitt nettverk, men min Ip telefon hakker. Jeg har gått med "line" fra ADSL modemet til Belkin ruteren og derfra ut til pc og ip telefonen.

Burde jeg gå først til telefonen??

Kan jeg konfigurere Belkin ruteren 802.11g for Ip telefon ??

Lenke til kommentar

Det er nok relatert til porter. Vet ikke hvilke porter du må åpne for telenor IPtfni, men ser det foreslås UPnP i en annen post.

Hvis det er slik at din Alcatel boks inneholder router og at du har en router etter dette, så vil det komplisere forholdene ;)

Jeg foreslår følgende:

Du setter Alcatel modemet i bridged modus (oppskrift på Telenors sider om jeg ikke tar feil). Dette fører til at modemet virker kun som et modem.

På Belkinrouteren kan du enten sette IPtelefonens port i DMZ (åpen mot internett) eller aktivisere UPnP (er ikke helt sikker om det funker mot IPtfn adapteret)?

PS: Du må sette Belkinmodemet i PPPoE med passord og [email protected] etter at Alcatel står i bridge.

Håper dette hjelper deg videre...

Lenke til kommentar

Hakkingen er mest sannsynlig pga:

- Bruk av ukomprimert codec og lav baandbredde.

- Ustabil internet linje/forbindelse

- For liten kapasitet paa routeren. Takler ikke port forwarding godt nok.

Mest sannsynlig en av de to foerste punktene.

Dersom du bruker TeleVoip er mye av dette eliminert.

De stoetter g729 og alle andre komprimerte codec.

Dette foerer til at du bruker mindre baandbredde paa IP-telefoni.

Lenke til kommentar
Vil anbefale Speedtouch 546. Telenor prioriterer ip-telefoni, men dette avhenger av at utstyret passer sammen.

5344822[/snapback]

Nå funker alt med meg. IP telefonen er som ny, bærbar funker og stasjonær funker.

Hva vil jeg oppnå med å kjøpe en 546?

mvh rolvhol

Endret av rolvhol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...