adrian91 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei, jeg har nettop vært å kjøpt meg en Bærbar-PC, men jeg får den ikke på nett! Når jeg søker på "Søk etter tilgjengelige trådløse nettverk" Får jeg beskjed om at han ikke finner noen, og under der står det "Kontroller at bryteren for trådløs tilkobling er slått på datamaskinen". Noen ideèr om hva jeg skal gjøre? Jeg sitter ca. 10-20 meter unna routeren, hvis det er til noen hjelp så har jeg en SMC router. Lenke til kommentar
adrian91 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Hallo! Ingen som kan hjelpe? Tips til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hadde vært greit om du kunne gitt litt mere info. Eks. hvilken bærbar du har, om du har pcmcia-kort eller om den har WiFi osv. Hvordan er ruteren din satt opp, er den helt åpen eller bruker du noen form for kryptering? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 - Har du trådløst nettverkskort på PCen din? Hvis nei: løp og kjøp! - Har PCen en bryter for å deaktivere WLAN (mange har dette)? Er den avslått: slå den på! Lenke til kommentar
adrian91 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 persistent: Jeg har en Fijutsi Siemens Amilo Pro. Det er integrert trådløst nettverkskort, routeren er åpen for naboen vår er kobla på den så.. Kryptering? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Først av alt. Her er det bumping av tråd i løpet å få minutter. Les retningslinjene. Så til saken. På Laptopper må trådløs nettverk aktiviseres (slås på) Se etter en bryter som ser ut som en antenne med parenteser på begge sider. Trykk på denne. Normalt vil et varsellys (ofte blått) lyse. Varsellyster er merket med samme symbol. Nå vil du antagligvis finne ditt trådløse nett. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kva slags pc har du kjøpt? Problemet ditt er nok at du må slå på denne brytaren. På dei fleste bærbare eg har vore borti (ikkje so voldsomt mange) so har du ein "fn"-knapp, ein slags funksjonsknapp. Denne gjer at du får tilgang til andre funksjonar som knappane på tastaturet ditt har. Sjå, som sagt tidlegare, etter ein knapp med ei antenne på. Til dømes so aktiverar eg mitt trådlause nettverkskort ved å trykkje inn fn-knappen og f2. Dette på ein Dell Inspiron 8600. Lenke til kommentar
adrian91 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) PerB: Tusen hjertelig takk *du er min engel!!* Endret 7. desember 2005 av adrian91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå