Gå til innhold

Ta opp fra mixer?

Anbefalte innlegg

Jeg har før prøvd å ta opp fra mixer til dv-kamera. Brukte en sånn hvit/gul til 6mm mini-jack. Men det ble en del støy som jeg i ettertid fikk vite at var elektriske forstyrrelser.

Så om jeg da kan bruke en isolert ledning, XLR? Også bruke en omformer fra XLR til mini-jack.

Har også tenkt til å ta opp til PC, hvis jeg har Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort, trenger jeg da en omformer? Eller tar den XLR...

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har før prøvd å ta opp fra mixer til dv-kamera. Brukte en sånn hvit/gul til 6mm mini-jack. Men det ble en del støy som jeg i ettertid fikk vite at var elektriske forstyrrelser.

Så om jeg da kan bruke en isolert ledning, XLR? Også bruke en omformer fra XLR til mini-jack.

Har også tenkt til å ta opp til PC, hvis jeg har Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort, trenger jeg da en omformer? Eller tar den XLR...

Takker :thumbup:

5265951[/snapback]

Bare en XLR-kabel her vil ikke hjelpe, for du sier jo det magiske "omformer fra XLR til mini-jack"......

Det som gjør at signaloverføring med XLR-kabler som regel er mer støyfri enn vanlige phonokabler har ingenting med kabeltypen å gjøre, men at man benytter seg av balansert signaloverføring istedetfor ubalansert. Dette får man kun til om både sender og mottaker har balanserte inn/utganger, og det har ikke dv-kameraet ditt.

Om du ønske å ta opp på PC, og ønsker et lydkort med balanserte innganger, kan du f.eks. kikke på noen av M-Audio sine billige USB-løsninger.

Men min erfaring er nå den at du får NORMALT ikke store kvalitetsforskjeller på balansert eller ubalansert overføring, om kabelstrekkene dine ikke er veldig lange, eller du befinner deg i et armageddon av elektomagnetiske forstyrrelser! Hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...