DJMartin Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har før prøvd å ta opp fra mixer til dv-kamera. Brukte en sånn hvit/gul til 6mm mini-jack. Men det ble en del støy som jeg i ettertid fikk vite at var elektriske forstyrrelser. Så om jeg da kan bruke en isolert ledning, XLR? Også bruke en omformer fra XLR til mini-jack. Har også tenkt til å ta opp til PC, hvis jeg har Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort, trenger jeg da en omformer? Eller tar den XLR... Takker Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg har før prøvd å ta opp fra mixer til dv-kamera. Brukte en sånn hvit/gul til 6mm mini-jack. Men det ble en del støy som jeg i ettertid fikk vite at var elektriske forstyrrelser. Så om jeg da kan bruke en isolert ledning, XLR? Også bruke en omformer fra XLR til mini-jack. Har også tenkt til å ta opp til PC, hvis jeg har Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort, trenger jeg da en omformer? Eller tar den XLR... Takker 5265951[/snapback] Bare en XLR-kabel her vil ikke hjelpe, for du sier jo det magiske "omformer fra XLR til mini-jack"...... Det som gjør at signaloverføring med XLR-kabler som regel er mer støyfri enn vanlige phonokabler har ingenting med kabeltypen å gjøre, men at man benytter seg av balansert signaloverføring istedetfor ubalansert. Dette får man kun til om både sender og mottaker har balanserte inn/utganger, og det har ikke dv-kameraet ditt. Om du ønske å ta opp på PC, og ønsker et lydkort med balanserte innganger, kan du f.eks. kikke på noen av M-Audio sine billige USB-løsninger. Men min erfaring er nå den at du får NORMALT ikke store kvalitetsforskjeller på balansert eller ubalansert overføring, om kabelstrekkene dine ikke er veldig lange, eller du befinner deg i et armageddon av elektomagnetiske forstyrrelser! Hehe.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Vil tro at mesteparten av støyen du får kommer fra kameraet selv, og ikke kabelen fra mikser til kamera. Du kan prøve med en bedre kabel (om du bruker sånn skolisse som følger med kamera), men kan ikke garantere at resultatet blir noe særlig bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå