goozt Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg har tatt noen bilder med stativ som jeg har lyst til å sette opp på hverandre. Så kunn forandringene i de forskjellige bildene blir synelig. Hvordan gjør jeg dette i photoshop? Jeg har prøvd meg på å sette bildene gjennomsiktige 50% osv, men det blir ikke så bra resultat med det. Finnes det noe egen funsjon for sånt ? Eller finnes det noen triks? Endret 7. desember 2005 av goozt Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Etter at et nytt bilde er lagt til i nytt layer bruk Lasso Tool og frihåndstegn rundt det du skal beholde med litt margin. Høyreklikk og velg "Select Inverse". Trykk "Delete". Etter dette så kan du gå rundt kanten med viskelæret (med hardness stillt til 0% og diameter 5-20...) får å gjøre kantene litt gjennomsiktige. Lettere å se kantene hvis du deaktiverer hovedbildet mens du gjør dette. Endret 7. desember 2005 av Rivers Lenke til kommentar
goozt Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Takk, dette fungerte braa:D Men det finnes ikke andre måter å gjøre det på altså? på et kamera jeg prøvde en gang hadde sånn funsjon i instillingene. Er kansje det samme som skjer der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå