OlaPirat Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har en 300W strømforsyning med 2 8CM vifter som kjøler den ned. Den trafoen blir veldig varm. Vil en trafo på ca 500W utvikle mindre varme enn min 300W trafo hvis de belastes med like mange watt? Trafoen blir så varm at begge viftene går på full hastighet og bråker mer enn alt annet på PC'en. Min 2700RPM 8CM Papst-vifte som jeg har på CPU'en blir ikke hørbar i forhold til trafoen. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Du må finne ut hva virkningsgraden på de to psu`ene er. Deler du avgitt effekt (watt) på virkningsgraden så får du hvor mange watt den trekker fra lysnettet. Differansen mellom disse to tallene, watt, er tap/varme inni selve psu. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 En 500w vil holde seg kaldere enn en 300w ved samme belastning. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hondaen har rett. Det er virkningsgraden det kommer an på. Om PSU'en din trekker 300w fra nettet, men bare leverer 250w... Så er resterende 50w bare varme, inni PSU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå