Gå til innhold

DCR-IP220 eller PV-DV952?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt videokamera og vurderer å kjøpe Sony DCR-IP220 eller Panasonic PV-DV952. Er det noen som vet hvilket kamera som vil gi best bildekvalitet? IP220 har jo 2.11 megapixel mot 1.6 på PV-DV952, men sistnevnte har 3 ccd og jeg lurer på om dette kan ha noe å si på kvaliteten. Takk for svar.

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er visst NTSC-versjonen av kameraene. Du bør tenke på at NTSC har totalt 525 linjers oppløsning , mens PAL har 625 linjer. Det er heller ikke alle TV'er som takler NTSC heller. PAL-versjonen av PV-DV952 heter NV-MX350. Jeg har ikke prøvd dette kameraet.

Angående Sonys MicroMV-format, så er det bare et fåtall redigeringsprogam som takler dette. Pinnacle Studio versjon 8 støtter det også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg skal kjøpe meg ett videokamera. Har vært i kontakt med en del entusiaster, men har aldri fått noe bekreftet ang. DCR-IP220. Er dette ett bra kamera? Eller bør man heller gå for TRV-50? Er ganske fersk når det gjeldre videkameraer, det er jo så utrolig mye å velge mellom. Har hørt at man bær velge Sony, pga. oiptikken deres. Stemmer dette??? Stemmer det at DCR-IP220 er mye bedre enn andre tilsv. kameraer i mørket??? ( enn f.eks. 5mvimc, tenkte på å kjøpe det først, men ble anbefalt å ikke hgøre det pga. filmong i mørket ).....Noe jeg syns vikrer bra med Sony er at de har begynt å bruke bluetooth teknologi for overføring av stillbilder/mail....kan en eller annen gi meg noen råd her? på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...