skolegutten Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei. Vi har et Europaprosjekt i gang på skolen nå, og vi har valgt oss landet Polen. Vi er så godt som ferdig, mangler bare ett punkt på lista over ting som skulle være med: positive/negative sider ved landet. Etter flerfoldige søk har jeg fremdeles ikke kommet over noe. Har også sjekket Wikipedia, men det er vanskelig å finne... Er det noen som kan hjelpe meg litt? Takker på forhånd Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Polen er yndlingslandet mitt, så skal nok klare å hjelpe deg litt her.. Kan begynne med det negative.. - Finnes fortsatt noen folk som er litt fattige (noe som gjør at du ser litt folk på gata / stygge hus). - En del bygninger i storbyer og små fattige landsbyer kan se nokså stygge ut. - Noen veier (mellom små landsbyer og på østsiden og sørsiden av landet) er fortsatt litt stygge.. - Sør (som er en kjent turistplass), ser jævlig ut sammenligna med nord (som er utrolig fint, men ikke så kjent blant turister) - Elektriske ting (f.eks. TV'er, PC'er, Stereoanlegger o.l.) er dyrere i Polen enn Norge) Så har vi det positive : - Mesteparten av folkene i Polen er VELDIG vennlige og varme (sammenligna med nordmennene som er veldig sure og kalde). - Turist(lands)byene i nord ser bedre ut enn noen plass du kan finne i Norge. - Strender lengre enn øyet kan se. - Billige og bra og kjappe fremkomstmidler i storbyer (Trikk, buss (som går på billetter) og taxi (som betales til sjåføren). - MANGE store og bra kjøpesentre i storbyene (og rundt storbyene). - Mat / Dagligvarer er veldig billig. - Mange transport-muligheter rundt i landet (lang-distanse)(Buss, mini-buss, tog, taxi, (elve)båt) - Veldig fine og bra veier mange plasser i Polen. - Mange Turistatraksjoner (f.eks. konsentrasjonsleirer, naturparker, fritidsparker o.l.) - Byen Szczecin (Som er min yndlingsby) er Europas grønneste (Finn en plass i den byen med dårlig luft, så er du god) - Jeg har aldri opplevd et land bygge seg så kjapt opp (fra fattigdom (og kommunisme)) Grunnen til at det er lite negativt i forhold til positivt er pga. det er vanskelig å finne negative ting om Polen). Det er det jeg har å si så langt. Er det noe mer du vil vite så bare spør. Skal nok klare å svare på det meste ang. landet. Endret 7. desember 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Oi, tusen takk! Det var jammen heldig at vi valgte yndlingslandet ditt. Du er virkelig en reddende engel, jeg hadde store problemer med å finne dette. Skal spørre igjen hvis det er noe mer. Igjen, mange takk! Hmm... kunne kanskje trengt et par negative sider til, men som du sa, så er det vanskelig å finne. Hva er det som gjør den nordlige delen så fin? Endret 8. desember 2005 av skolegutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå