Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Europaprosjekt, positive/negative sider ved landet

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har et Europaprosjekt i gang på skolen nå, og vi har valgt oss landet Polen. Vi er så godt som ferdig, mangler bare ett punkt på lista over ting som skulle være med: positive/negative sider ved landet. Etter flerfoldige søk har jeg fremdeles ikke kommet over noe. Har også sjekket Wikipedia, men det er vanskelig å finne...

Er det noen som kan hjelpe meg litt?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polen er yndlingslandet mitt, så skal nok klare å hjelpe deg litt her.. :)

Kan begynne med det negative..

- Finnes fortsatt noen folk som er litt fattige (noe som gjør at du ser litt folk på gata / stygge hus).

- En del bygninger i storbyer og små fattige landsbyer kan se nokså stygge ut.

- Noen veier (mellom små landsbyer og på østsiden og sørsiden av landet) er fortsatt litt stygge..

- Sør (som er en kjent turistplass), ser jævlig ut sammenligna med nord (som er utrolig fint, men ikke så kjent blant turister)

- Elektriske ting (f.eks. TV'er, PC'er, Stereoanlegger o.l.) er dyrere i Polen enn Norge)

Så har vi det positive :

- Mesteparten av folkene i Polen er VELDIG vennlige og varme (sammenligna med nordmennene som er veldig sure og kalde).

- Turist(lands)byene i nord ser bedre ut enn noen plass du kan finne i Norge.

- Strender lengre enn øyet kan se.

- Billige og bra og kjappe fremkomstmidler i storbyer (Trikk, buss (som går på billetter) og taxi (som betales til sjåføren).

- MANGE store og bra kjøpesentre i storbyene (og rundt storbyene).

- Mat / Dagligvarer er veldig billig.

- Mange transport-muligheter rundt i landet (lang-distanse)(Buss, mini-buss, tog, taxi, (elve)båt)

- Veldig fine og bra veier mange plasser i Polen.

- Mange Turistatraksjoner (f.eks. konsentrasjonsleirer, naturparker, fritidsparker o.l.)

- Byen Szczecin (Som er min yndlingsby) er Europas grønneste (Finn en plass i den byen med dårlig luft, så er du god)

- Jeg har aldri opplevd et land bygge seg så kjapt opp (fra fattigdom (og kommunisme))

Grunnen til at det er lite negativt i forhold til positivt er pga. det er vanskelig å finne negative ting om Polen).

Det er det jeg har å si så langt.

Er det noe mer du vil vite så bare spør.

Skal nok klare å svare på det meste ang. landet.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Oi, tusen takk! :)

Det var jammen heldig at vi valgte yndlingslandet ditt. Du er virkelig en reddende engel, jeg hadde store problemer med å finne dette.

Skal spørre igjen hvis det er noe mer.

Igjen, mange takk! :)

Hmm... kunne kanskje trengt et par negative sider til, men som du sa, så er det vanskelig å finne.

Hva er det som gjør den nordlige delen så fin?

Endret av skolegutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...