Gå til innhold

AMD PROSESSORER :(

ZAN

Anbefalte innlegg

Jeg har lite/ingen greie på cpuer, jeg sjekket dette forumet fordi jeg snart kommer til å bytte ut min trofaste P2-400, og greier ikke helt å velge mellom AMD og P4.

Jeg kommer enten til å bestille fra Komplett eller Dell, avhengig av hva jeg går for.

Raskt, jeg har lite penger, men om cpu skulle smelte, og jeg må kjøpe ny sammen med hovedkort (skrivebord, gardiner og vinduskarmer), så ville det ikke vært så lønnsomt uansett.

Jeg lurer på, AMD, som det skal være endel tull med, eller mindre kraft for pengene og kjøre sikker P4?

Til slutt;

Oppfør dere

[ Denne Melding var redigert av: Den Polse på 2001-12-05 00:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen til dere brutale nerder der ute .. Kobbershim :>

Tro meg det har spart meg for mye penger.. og dere kan ikke bare legge skylda på amd , ja .. det er utrolig følsomt metall og personlig synes jeg de burde legge en kobbershive fra fabrikken de kunne spart hundre tusenere.. (iværtfal før da de bytta cpuer bare en trodde den var litt skranten)

Det er ikke BARE cpu sinn skyld.. mange vifter har altfor strant feste / uhåndterlig feste, og så har vi da visse hovedkort som velger å sette cpu socketen feil vei Les : abit , så når man skal ta av vifte i f.eks. et standard Aopen kabinett, sitter festet helt oppi strømforsyninga og er ganske umulig å få av uten å være "uheldig" .. har selv forbannet dette og knust minst 2 prosessorer.. men min gamle tbird 1333 som jeg just solgte.. har levt i et halvt år og testa på sikkert 10 hovedkort .. og har ikke fått det minste lille crack .. det er en BILLIG forskikring.. mye billigere en å kjøpe ny cpu .. noen bør maile store webshopper som f.eks. Komplett Data, Ps Data (Best) og Multicom og be dem ha Shim's som standard tilbehør .. for det er mange som ikke engang vet å dette er for noe .. enda mindre hva microplex er .. (nei det er ikke en japans bil :grin:)

Og webshoppene burde og montere det.. for ved feil montering av ikke-anodiserte shims kan man risikere kortslutting.. så kort oppsumert.. legg på en femtilapp i cpu prisen og lever ferdig montert med SHIM !!

Noen som er enige ?

Lenke til kommentar

Det var mest en oppsummering av hva jeg har hørt, hadde vært litt spennende å prøve AMD, man er litt barskere enn en pentium bruker da ??

Det er det at jeg ikke har så veldig mye kunnskap om dette, så hvis noe skulle skjære seg, så må jeg sende den et eller annet sted for å finne ut hva som er galt og reperasjon, og jeg tror ikke at etter kjøp av ny pc jeg ville ha råd til transporten til engang på en god stund

Zan burde samle alle "verkene" sine på forumet og skrive en bok, noe sånt som "De sprø cpuene fra helvete" eller noe sånt

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom det meste, sikkert skrudd å herja i et tresiffret antall maskiner - men jeg kjøper aldri noe annet en P4 igjen. Jeg hadde faktisk ventet dårligere ytelse... 6600 i 3Dmark2001 med SDRAM og uten overclocking!!!!

Hvis du bare vil ha en kjap maskin - uten pes, uten klikk så budre P4 være det du kikker etter. Ytelsen er svært bra og stabilitet er uhørt bra.

http://www.theinquirer.net/05120107.htm <--- er jo ikke akkurat en unik artikkel

Lenke til kommentar

lett å ødlegge coren på amd .. ja

men du zan, gå å legg deg a, fy faan å mye dritt du skriver!

holder det ikke med å sende en gang eller? må ikke sende 3,4,5 ganger vet du tulling. å bruk rettskriving så slepper du mobinga..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, mitt navn er ZAN og jeg er en FJORTIS fra helvete som utgir meg for å være en voksen mann og later som om jeg har supersnøring på alt.

Jeg er en bedreviter med 0 respekt for andre mennesker.

Fy faen, ZAN.

En voksen mann ville aldri dratt dette så langt.

Ta deg selv i nakken da lillegutt.

Skulle vel egentlig bare bedt Hardware.no om å banne deg på livstid fra forumet.

Hardware.no har ikke lagringsplass til slikt pisspreik.

SKJERP DEG!!!!!!!!

NB: Feste har absolutt ingenting med selve CPU`en å gjøre.

AMD-prossessorene er laget for folk med i hvertfall litt snøring så jeg anbefaler fitter som deg til å holde deg til nintendo eller no sånt :smile:

Lenke til kommentar

EL Dani

syntes ikke dine utsagn er noe mindre "fjortis" enn ZAN sine da du skjeller ut fyren og kaller han en fitte fra helvete.

Det går da ann og komme med litt mere saklig kritikk, og ikke utskjeling av enkeltpersoner.

men dette er nå min mening da.

Lenke til kommentar

jaja, eg syns no at ZAN oppfører seg "litt" dummt.. en 30-åring hadde vel neppe holdt på å sjelle ut andre på den måten!, lær deg å snakk!, har sjøl hatt en del amd cpu, å ikkje hatt 1 problem, har eg og hatt flaxx? de fleste som eg kjenner har ikkje EN negativ ting om amd, mens du seier jo at nesten allt er gale... hørest slik ut i alle fall.

en oppfordring; du seier at du er over 30år, OPPFØR DEG SOM EN!!!!!

Lenke til kommentar

Synst ZAN har vore veldig usakelig i dette forumet.

Du kan lese linjer på linjer med :smile: hehe.. +++ Dette gjer han berre fordi han skal komme langt oppe på lista og få en flamme på diskusjonen sin. Kan ikkje opratørane her gripe inn? Banne han for ei veke eller noke sånt, for å lære han ei lærepenge om at det ikkje er om å gjere og ha flamme på tråden sin.

Lenke til kommentar

On 2001-12-13 20:32, wuw skrev:

EL Dani

syntes ikke dine utsagn er noe mindre "fjortis" enn ZAN sine da du skjeller ut fyren og kaller han en fitte fra helvete.

Det går da ann og komme med litt mere saklig kritikk, og ikke utskjeling av enkeltpersoner.

men dette er nå min mening da.

Veldig enig med WUW...Å kalle andre for fitte eller generelt henge ut folk synes jeg er upassende på forumet....uansett hva de andre måtte komme med så prøv no ivertfall å være litt bedre enn dem.

Lenke til kommentar
Quote:

On 2001-12-05 12:58, Dollar skrev:

Jeg har vært innom det meste, sikkert skrudd å herja i et tresiffret antall maskiner - men jeg kjøper aldri noe annet en P4 igjen. Jeg hadde faktisk ventet dårligere ytelse... 6600 i 3Dmark2001 med SDRAM og uten overclocking!!!!

Hvis du bare vil ha en kjap maskin - uten pes, uten klikk så budre P4 være det du kikker etter. Ytelsen er svært bra og stabilitet er uhørt bra.

<--- er jo ikke akkurat en unik artikkel

Dollar : Se på linken til VIA Forumet og les litt der du .. det har jeg gjort en stund , og det er langt ifra bare de med VIA / AMD som får problemet .. tilogmed folk med Intel chipset (I820) og ATI Radeon kort får samme problemet.. det er Windows XP som er å blame .. ikke AMD :smile:

Hold dere til Windows 2000

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-17 17:35, CdBuRnR skrev:

Quote:

On 2001-12-05 12:58, Dollar skrev:

<--- er jo ikke akkurat en unik artikkel

Dollar : Se på linken til VIA Forumet og les litt der du .. det har jeg gjort en stund , og det er langt ifra bare de med VIA / AMD som får problemet .. tilogmed folk med Intel chipset (I820) og ATI Radeon kort får samme problemet.. det er Windows XP som er å blame .. ikke AMD :smile:

Hold dere til Windows 2000

GRRRRR...

Les hva jeg skriver - det er IKKE AMD sin skyld, det er VIA.

Ellers skriver de sikkert mye nyttig i VIA formuene, i820 (det er ca 3år gammelt??) problemer og sånn er jo relevant (siden det solgte så godt o.l.). Nvidia skyller på VIA og jeg har faktisk ikke vondt for å tro VIA har gjort en liten screw-up, it's been known to happen

Min burk cruzer 23.11 som bare det - så jeg kan lene meg tilbake å trekke på smilebåndene

Lenke til kommentar

Ukay, trudde du meinte AMD (as usual :razz:)

Well , det med Intel chipset og de nummera er jeg ikke så inni da .. bare husker det var en del med diverse chipset og skjermkort anna en bare VIA , men faktisk så er VIA de eneste som går inn og inrømmer at det er noe galt , og prøver å fikse det.. men men .. samma for meg kjører windows 2000 jeg så kan de som bruker XP ha problemer, personlig liker jeg ikke det OS'et men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-02 21:53, obi_one skrev:

Har nettop Kjøpt meg en Athlon XP 1600, Fucka coren med en gang, ble dritsur, sente mail til datorbitikken, fikk svar, sente prosessoren til de, har ikke fått svar på 3 uker, vanlig behandligstid er 1-2 uker sier de, argh... hva skall jeg gjøre ?? (jeg er AMD Fan(ikke vifte men Fan-en som liker AMD))

AMD AthlonXP 1600

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

Hehee.. ABit KA7 er da Slot A! AthlonXP er Socket A, så hvis du har Abit KA7, som du sier, så er det kanskje ikke så rart at CPU'en brakk? :wink: Tenker nok du mener ABit KG7! Anbefaler deg å endre det til KG7 i signaturen din.. det virker TOTALT AMATØR å ramse opp FEIL komponenter! :lol:

Lenke til kommentar

VIA innrømmer det etter at de skylder på nvidia og bli tatt med buksa nede. Ellers flammer jeg ikke Athlon da - som mange tydligvis tror men jeg mener AMD burde opprette en skikkelige chipsett avdeling for de ødelegger mye med å overlate ansvart for chipsett/hovedkort til 3dje parts produsenter. Set du plattformen total vil Athlon XP 1900 slå Willamette P4 2.0GHz gjennomgående, men jeg mener P4'n kommer på en overlegen plattform (enten du velger I850 eller I845) - disse kortene er rett og slett bedre supportert og designet/testet

Lenke til kommentar

hehe.. morsom sak dette.. har montert 5t-birds. ikke noe problem.. dette var første gang jeg hadde sett en AMD.. 8 mnd siden... den gamle 1ghz t-birden min ble litt ødelagt da.. hehe.. den ene gummiproppen løsna da.. det var litt dritt.. men ellers så er AMD lett å montere, selv for en 15'åring som meg...

AMD er BEST!!!!!

Abit KT7A

1,4 t-bird

256 Ram

GF2 64DDR

WD40g 7200 rpm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...